Rostfria avgassystem BMW 1600, BMW 1800 och BMW 2000 Touring (1971-1974)

Nedanstående bild anger vad som ingår i leveransen vid köp av rostfritt avgassystem BMW 1600, BMW1800 och BMW2000 touring.Rostfria avgassystemet består av 2 bakre ljuddämpare utan framrör.Standard monteringssats ingår (normalt ej rostfria detaljer). Rostfria klammer kan köpas till separat.

Länk till prislista Rostfria avgassystem BMW

Bild rostfritt avgassystem BMW 1600,1800 & 2000

Rostfritt avgassystem BMW 1600,BMW 1800 och BMW 2000 2 bakre ljuddämpare utan framrör 1971-1974

Avgassystem-BMW

Bild-länk: Sportljuddämpare BMW 316 Ti & 318 Ti Compact E46

Sportljuddämpare-BMW-E46

 

Nedan finner du översättningar på orden rostfria avgassystem (avgasrör) och ljuddämpare. Om du vill så kan du söka på internet för att se om du kan finna något rostfritt avgassystem lika bra och billigt någon annanstans.

Rostfria avgassystem (avgasrör) Ljuddämpare
Stainless steel exhaust systems
Silencer & muffler
Rostfreie Abgasanlagen & Edelstahl Auspuffanlagen
Abgasschalldämpfer
Rustfrie udstødninger (udstødningssystem)
Lyddæmper
Rustfrie eksos system (eksosanlegg)
Eksospotte

översikt skriven på följande språk

Engelska Stainless steel exhaust Stainless steel exhaust BMW 1600/1800/2000 - low price & high quality -
Tyska Edelstahl Auspuffanlage Edelstahl Auspuffanlage BMW 1600/1800/2000 - günstiger Preis & hohe Qualität -
Danska Rustfri udstødning Rustfri udstødning BMW 1600/1800/2000 - rimelig pris & høj kvalitet -
Norska Eksosanlegg i rustfritt stål Rustfritt eksosanlegg BMW 1600/1800/2000 - billig pris & høy kvalitet -

Raka Rör samarbetar nära med A-Alt -Avgassystem och du kan få produkter samskickade ifrån oss men glöm ej att nämna detta för båda företagen vid beställning! Raka Rör och A-Alt-Avgassystem erbjuder också följande produkter (se under respektive rubrik).

Raka Rör
A-Alt-Avgassystem Tel. 031-27 25 25
Sportavgassystem Seat
Katalysatorer
Aluminiumrör & böjar
Rostfria slangklämmor
Silikonslang & böjar
Diesel trimboxar
Rostfria flexrör
Rostfria V-band kit

 

Snygga glasräcken.Billiga i Göteborg (Mölndal).

 

Startsida Raka Rör rostfria avgassystem

Informationen här nedan om BMW 1600, 1800 och 2000 är hämtad ur Wikipedia

Touring, BMW:s namn på företagets kombi-modeller

BMW kallar sina kombi-modeller för Touring. Första gången namnet användes var på BMW 2002:s halvkombivarianter. I slutet av 1980-talet började man på nytt använda Touring när BMW lanserade sina första riktiga kombi-varianter i BMW 3-serien och BMW 5-serien

BMW:s historia [redigera]

BMW:s historia

BMW 328, en öppen sportbil lanserad 1936.
BMW 2500, lanserad 1968 och föregångaren till BMW:s exklusivaste modellserie i nuläget BMW 7-serien.
En BMW 3-serie av senaste generation. Denna mellanklassbil och dess föregångare är företagets mest säljande fordon.

7 mars 1916 grundades företaget Bayerischen Flugzeug-Werke (BFW). Detta datum ser BMW idag som företagets grundande men detta var då inte BMW. BMW har nämligen till en början delad historia mellan BFW och Rapp-Motorenwerk. 1917 bytte Rapp-Motorenwerke namn till Bayerischen Motoren-Werke - BMW. BMW kunde under krigsåren etablera sig som flygmotortillverkare under Första världskriget som präglade den tyska industrin. Fram till 1918 lade den tyska krigsmakten in stora beställningar på flygmotorer. Logotypen symboliserar just en roterande flygplanspropeller.Rättelse Logotypen symboliserar inte en roterande flygplanspropeller enligt BMW, det är en del av Bayerns flagga. Man byggde en stor fabrik vid Münchens flygplats Oberwiesenfeld.

Tysklands nederlag i kriget för med sig att BMW tvingas under restriktioner från och med 1919. Man får inte längre tillverka flygplansmotorer då detta ses som en del i en tyska upprustning. Under 1920-talet startar en diversifiering för att hålla företaget vid liv. Under 1920-talet börjar BMW med motorcykeltillverkning (1923) och biltillverkning (1928). Dessa grenar samsas nu med den 1924 återupptagna flygmotortillverkningen. Motorcyklarna och bilarna tävlar framgångsrikt och BMW:s förare tillhör de mest framgångsrika. Under 1930-talet börjar BMW:s ingenjörer att utveckla motorer och nya vackra fordon tar vid. Element som ska komma att bli typiska för BMW lanseras bland dem dubbelnjurgrillen som lanseras 1933. Andra världskriget ändrar företagets inriktning. Under 1930-talet har BMW tillsammans med staten satsat alltmer på flygmotortillverkning som blir dominerade under kriget. BMW:s krigsproduktion för med sig att företagets fabriker bombas med huvudfabriken i München i centrum. Efter kriget måste BMW börja om på nytt.

Under 1950-talet lanserar BMW nya modeller men får inget genombrott och hamnar i ekonomiska svårigheter som kulminerar 1958-1959 då man står på ruinens brant och är på väg att säljas ut till konkurrenten Daimler-Benz. Företagsledaren Herbert Quandt går in i företaget och tar över ruljangsen vilket är början till vändningen för BMW. Under 1960-talet lanserar BMW nya modeller där BMW 1500 får ses som en milstolpe. En ny modern sedan tar BMW tillbaka till de fina salongerna och framgångarna fortsätter. Utifrån 1500 kommer BMW 1600 som i sin tur utvecklas till BMW 1600-2. BMW tar marknadsandelar och kan i slutet av 60-talet lansera nya stora modeller i BMW 2500 och BMW 2800. ägarfamiljen var också inblandad i projektet Amphicar.

1970-talet innebär nya framgångar där BMW kan positionera sig än mer med ett nytt modellprogram som man fortfarande har. 1972 lanseras 5-serien och senare 3-serien, 6-serien och slutligen 7-serien. BMW manifesterar sina framgångar genom invigningen av det nya huvudkontoret tillika landmärket "fyrcylindern" 1972. En internationalisering tar vid där BMW satsar på nya exportmarknader och befäster sina position. Under 1980-talet fortsätter BMW sin positiva utveckling med att lansera nya modeller där de nya Touring-vagnarna i 3- respektive 5-serien tillhör de stora nyheterna. BMW kommer även med nya dieselmotorer och fyrhjulsdrift. 1980-talet är decenniet då BMW kan börja satsa stora resurser på utveckling när man skapar två nya utvecklingscentra. BMW ökar stadigt sin produktion. Den internationalisering som startade på 1970-talet får sin naturliga fortsättning under 1990-talet då BMW satsar med blandade resultat. Nya fabriker startas i bland annat USA och Eisenach men satsningen på brittiska Rover-koncernen visar sig vara en katastrof. "Den engelske patienten" kostar BMW miljarder och 2000 avyttrar man allt utom Mini. 1994 tillverkar man för första gången fler bilar än rivalen Mercedes-Benz. 1998 köper man rättigheterna till Rolls-Royce.

I dag har bilmärket BMW hög status, kvalitet och pris och konkurrerar därmed på samma prestigemarknad som Mercedes och Audi. 2004 såldes för första gången över en miljon bilar av märket BMW. BMW tillverkade tidigare motorer åt formel 1-stallet Williams men säsongen 2006 etablerade BMW ett eget F1-stall genom köp av det schweiziska Sauberstallet.

BMW-koncernen växer och man har de senaste åren kunnat öka sin produktion stadigt. Man har kommit igen efter åren då stora resurser gick till MG Rover. Internationaliseringen fortsätter: BMW har numera produktion för och i de nya stora marknaderna i Ryssland och Kina.

Mer information om BMW 1600,1800 och 2000 på Wikipedia

Bra BMW-avgassystem = Rostfria BMW avgassystem.
(Rostfria rör, rostfria ljuddämpare och rostfria fästen)

Du bör alltid jämföra pris och kvalitet när du köper avgassystem! Resultatet blir oftast att avgassystemet blir bäst & billigast att sända efter. Börja undersöka i närområdet som i exemplet nedan men glöm inte av att jämföra med rostfria avgassystem du finner på internet. Går det att köpa lika bra och billiga avgas-rör /ljuddämpare till BMW i Blekinge? T.ex.. Sölvesborg, Olofström, Karlshamn, Ronneby eller Karlskrona.