ROSTFRITT AVGASSYSTEM VOLVO 740 GLT 16V 147 och 159 HP KOMBI & SEDAN 1988-1992

Nedan visas ett foto på vad som ingår i leveransen när du beställer ett rostfritt avgassystem till Volvo 740 GLT 16V kombi eller sedan bakom katalysator. Monteringssats ingår med galvade rörklammor. Om du vill ha rörklammor i rostfritt som håller systemets hela livslängd tillkommer kostnaden för dem (dessa syns ej på bild). Alla fasta upphängningar och spännband levereras i samma höga rostfria kvalitet (18/8)som systemet i övrigt.

Länk till prislistan Rostfria avgassystem Volvo

När det gäller sportsystem till Volvo 740 GLT 16V i 2,5" och 3" hänvisar vi till A-Alt Avgassystems hemsida.

rostfritt-avgasssystem-Volvo-740-GLT-

Rostfritt avgassystem till VOLVO 740 GLT 16V 4-/5-dörrars 147&159HP bakom katalysator.

Avgassystem-Volvo740GLT

Bra Volvo 740 GLT katalysator till billigt pris finner du hos
A-Alt-Avgassystem tel. 031- 27 25 25
Länk:
Volvo katalysatorer

Bild-länk Sportavgassystem Volvo 740, Volvo 940 m.fl.:

Sportavgassystem-Volvo-740

 

Nedan finner du översättningar på orden rostfria avgassystem (avgasrör) och ljuddämpare. Om du vill så kan du söka på internet för att se om du kan finna något rostfritt avgassystem lika bra och billigt någon annanstans.

Rostfria avgassystem (avgasrör) Ljuddämpare
Stainless steel exhaust systems
Silencer & muffler
Rostfreie Abgasanlagen & Edelstahl Auspuffanlagen
Abgasschalldämpfer
Rustfrie udstødninger (udstødningssystem)
Lyddæmper
Rustfrie eksos system (eksosanlegg)
Eksospotte

översikt skriven på följande språk

Engelska Stainless steel exhaust Volvo 740GLT Stainless steel exhaust Volvo 740 GLT- low price & high quality -
Tyska Edelstahl Auspuffanlage Volvo 740GLT Edelstahl Auspuffanlage Volvo 740 GLT- günstiger Preis & hohe Qualität -
Danska Rustfri udstødning Volvo 740GLT Rustfri udstødning Volvo 740 GLT- rimelig pris & høj kvalitet -
Norska Eksosanlegg i rustfritt stål Volvo 740GLT Rustfritt eksosanlegg Volvo 740 GLT- billig pris & høy kvalitet -

Raka Rör samarbetar nära med A-Alt -Avgassystem och du kan få produkter samskickade ifrån oss men glöm ej att nämna detta för båda företagen vid beställning! Raka Rör och A-Alt-Avgassystem erbjuder också följande produkter (se under respektive rubrik).

Raka Rör
A-Alt-Avgassystem Tel. 031-27 25 25
Sportavgassystem Volvo
Katalysatorer
Aluminiumrör & böjar
Rostfria slangklämmor
Silikonslang & böjar
Diesel trimboxar
-
Rostfria flexrör
-
Rostfria V-band kit

 

Snygga rostfria räcken och glasräcken till låga priser!

 

Räcken
rstfria-räcken-stockholm

 

 

 

 

Startsida Raka Rör rostfria avgassystem

Informationen här nedan om Volvo 740 GLT m.fl. är hämtad ur Wikipedia

Historik över modellutbudet på den svenska marknaden

Volvo 740 4-dörrars sedan, detta är en senare årgång med den nyare fronten (1990-framåt)

1984 Volvo 740 presenteras som en något enklare (billigare) modell av den karossmässigt lika Volvo 760. I Sverige finns endast 740 GLE med en B23E motor med 129 Hk och 190 Nm.

1985 En ny generation av motorer B200 och B230 införs och de äldre motorerna B19 och B23 utgår. Nya eller modifierade tändsystem och bränslesystem, både med förgasare och bränsleinsprutning används på dessa motorer. I Sverige finns GL med B230A (112Hk / 192Nm) eller D24 (82Hk / 140Nm), GLE med B230E (131hk / 190Nm) och Turbo Intercooler med B230ET (182Hk / 253Nm).

1986 lanseras den första kombimodellen. Den kallas för 745 men heter fortfarande 740. Att sätta en femma på slutet är något som levt kvar från tidigare modellprogram. En 740 är alltid en 740. Modellerna ser detta år ut precis som 1985 med den skillnaden att GLE också går att få med turbodiesel (D24T) med 109Hk och 205 Nm från VAG.

1987 släpps B230F och B230FT på den svenska marknaden. GL går att få med D24, B230K (117Hk / 194Nm) alternativt B230F(113Hk / 185Nm). GLE går att få med B230E, B230F samt D24 och Turbon går att få med B230ET (182Hk / 260Nm) eller B230FT (156Hk / 242Nm). De fordon som blev certifierade frivilligt 1987-1988, fick en skatterabatt, och det förväntades att ägaren skulle vårda och sköta sitt fordon med avseende på service och ev.utbyte av felaktiga komponenter. Men, det gick inte att lagstadga om detta, utan det blev på frivillig basis. Därav kom regeln som säger att du inte får ta bort katalysatorn och annan utrustning, men den kan vara trasig med max CO 3.5.

1988 introduceras en ny modell (GLT 16 Valve) med en ny motor (B204/B234), en sextonventilare med betydligt högre effekt (B234F med 159 Hk / 210Nm och B204E med 139Hk / 181Nm) än den vanliga åttaventilaren. Ett utrustningspaket introduceras också till GL modellerna - Blackline - vilket innebär svart dekor, speciell klädsel, centrallås, elhissar, elspeglar och aluminiumfälgar. GL finns med D24, B230F och B230K. På de senare modellerna släpps LH2.4 med diagnosuttag på fjäderbenstornet. Dessa vagnar får ett B i årsmodellbeteckningen. övriga modeller är GLE med B230E, B230F samt D24TIC - med intercooler (122Hk / 235Nm). Turbon finns med B230FT samt B230ET. Från och med det andra halvåret av 1988 så är karossen helgalvaniserad. GLE fick vissa kromdetaljer såsom handtag och sidolister.

1989 säljs bara katalysatorrenade motorer på den svenska marknaden. Dieselmotor samt GLE försvinner och GLE och GLT blir istället utrustningspaket till GL. Väljer man en vanlig GL får man B230F utan extrautrustning. GLE-paketet innebär blanka lister och grill, centrallås, speciell klädsel, elhissar, elspeglar, aluminiumfälgar, ABS-bromsar och komfortfjädring. GLT paketet innebär samma sak som GLE fast med B234F, svarta lister och grill och sportfjädring istället. B230ET försvinner och byts ut med B230FT, som försvinner som motoralternativ på turbon.

Volvo 740 5-dörrars herrgårdsvagn, detta är en senare årgång med den nyare fronten (1990-framåt)

1990 förbereder man folket på nya 850 som lanseras hösten 1991. Volvo 740 får en ny front med plastsarg runt lyktorna - precis som Volvo 850. Bakljusen får ny utformning. På turbomodellen är fronten som skulle komma att sitta på 940 monterad och man monterade även dimljus integrerade i huvudstrålkastarna på samma sätt som på 940. Alla 16-ventilsutförandena i Sverige får 155Hk. Turbo ökar till 165Hk, och får också diagnossystem. Den "ketchupeffekt" som fanns i B230 ET är försvunnen i den "nya" B230FT. Elektroniskt styrd klimatanläggning, ECC, finns nu även till 740, inte bara till 760. Utrustningspaketen är samma som 1989.

1991 B230F får nytt bränsle- och tändsystem (Regina/Rex). En ny motorvariant lanseras också (B230FB, 131Hk, 96kW) med 531-topp som original, dock ej på svenska marknaden. GLT-paketet innebär samma saker som 1990. GLE, 16V och Turbo försvinner och ersätts med 940 GL, 940 GLT och 940 Turbo, där GLT alltså har 16-ventilsmotor, fast bara under huven, inte på bakluckan.

1992 är sista årsmodellen. Ett nytt utrustningspaket, kallat SE, gick att köpa till. Det innehöll slungdifferential, lättmetallfälgar, elmanövrerade och -uppvärmda speglar, ABS och centrallås. Alla övriga modeller försvinner. Volvo 940 som i grunden är samma bil ersätter nu Volvo 740, men även där finns 16V-motorn, då den anses kannibalisera på nya 850 GLT.

Mer information om Volvo 740 GLT på Wikipedia

Du bör alltid jämföra pris och kvalitet när du köper avgassystem. Resultatet blir oftast att avgassystemet blir bäst & billigast att sända efter.

Börja undersöka i närområdet som i exemplet nedan men glöm inte att jämföra med avgassystem du finner på internet.
Försök att finna lika bra och billiga avgassystem/ljuddämpare till Volvo 740 GLT i Bohuslän!

t.ex Strömstad, Lysekil, Uddevalla, Stenungsund, Kungälv eller Göteborg.

Ytterligare information om Volvo 740 avgassystem finner du på Volvo 740 sidorna nedan.

Rostfritt avgassystem Volvo 740 1987

Rostfritt avgassystem Volvo 740 1988-1992

Rostfritt avgassystem Volvo 740 framrör

Rostfritt avgassystem Volvo 760

Rostfritt avgassystem Volvo 760 och Volvo 780 multilink

Rostfritt avgassystem Volvo 740 Turbo

Rostfritt avgassystem Volvo 740 1987 utan främre rör

Rostfritt avgassystem Volvo 740 1988-1992 utan främre rör

Rostfritt framrör Volvo 740

Rostfritt avgassystem Volvo 760