Rostfria-Avgassystem-Austin

Här kan du hitta ett bra rostfritt avgassystem till Austin. Avgassystem (avgasrör) som håller längre än bilen finner du nedan. Finner du inte det rostfria avgassystemet som du söker så är det bara att ringa oss! Vi kan t.ex hänvisa dig till någon som specialbygger ett avgasrör eller till någon utländsk tillverkare. Vi har också rostfria avgassystems-delar t.ex ljuddämpare och rördelar för den som kan bygga själv.
Här finner du rostfria avgassystem till Austin-Bilar. Bra rostfria avgasrör finns i Raka Rörs sortiment även till många andra bilar.

Startsida: Rostfria Avgassystem

Prislista rostfria avgassystem

Du finner andra avgassystems-relaterade bildelar hos A-Alt-Avgassystem t.ex. katalysator, flexrör, sportavgassystem, dieseltrimning

Alla priser på dessa rostfria avgassystem anges inklusive svensk moms.

Austin vid M före prisuppgift ingår monteringssats
  Pris Bilmodell Art.nr.:
Ring! Austin Healey 100 Four (53-56) komplett AUH101
Ring! Austin Healey 100 S Competition (54-56) komplett AUH102
Ring! Austin Healey 100 Six dubbelt slutrör (58-64) komplett AUH103
Ring! Austin Healey 100 Six enkelt slutrör (56-59) komplett AUH104
Ring! Austin Healey 3000 MK 1 & 2 (56-59) komplett AUH105
Ring! Austin Healey 3000 MK 3 dubbelt (64-68) komplett AUH106
Ring! Austin Healey Sprite, Midget MK 1 & 2 (58-64) komplett AUH107
Ring! Austin Healey Sprite, Midget MK 3 & 4 (64-71) komplett AUH108
Ring! Austin Healey Sprite 1098cc, 1275cc (clamp f.pipe) (64-71) komplett AUH109
Ring! Austin Healey Sprite 1098cc, 1275cc (flange f.pipe) (64-71) komplett AUH110
Ring! Austin 7 HP (35-38) komplett AUS101
Ring! Austin Big 7 (37-40) komplett AUS102
Ring! Austin 8 HP (39-47) komplett AUS103
Ring! Austin Light 12/4 Ascot Saloon (37-39) komplett AUS104
Ring! Austin 12 1661cc SV (21-27) komplett AUS105
Ring! Austin 12 1861cc SV (27-31) komplett AUS106
Ring! Austin 16 BSI (46-48) komplett AUS107
M Ring! Austin 1100/1300 MK 1, 2, 3 (67-74) komplett AUS108
M Ring! Austin 1100/1300 MK 1, 2, 3 Countryman (-74) komplett AUS109
Ring! Austin 1300 GT NFP (69-74) 2-bakre AUS110
Ring! Austin 1800 MK 1 (64-67) komplett AUS111
M Ring! Austin 1800 MK 1 & 2 (67-72) komplett AUS112
M Ring! Austin 1800 MK 3 (72-75) komplett AUS113
Ring! Austin 1800 S (64-74) komplett AUS114
Ring! Austin 3-liter (67-71) komplett AUS115
Ring! Austin A30, A35 (53-62) komplett AUS116
Ring! Austin A30, A35 Van (51-72) komplett AUS117
Ring! Austin A40 Somerset (52-54) komplett AUS118
Ring! Austin A40 Dorset/Devon (47-52) komplett AUS119
Ring! Austin A40 Devon Pick-Up (47-52) komplett AUS120
Ring! Austin A40,50,55, Cambridge (54-58) komplett AUS121
Ring! Austin A40 Farina MK 1 & 2 Futura (58-67) komplett AUS122
Ring! Austin A40 Sports (50-53) komplett AUS123
Ring! Austin A90 Atlantic (49-54) komplett AUS124
Ring! Austin A90, 95, 105 Westminister (55-59) komplett AUS125
Ring! Austin A55,60 Cambridge (59-69) komplett AUS126
Ring! Austin A99 Westminister (59-61) komplett AUS127
Ring! Austin A100 Westminister MK 1 (61-64) komplett AUS128
Ring! Austin A110 Westminister MK2 (64-68) komplett AUS129
Ring! Austin A125 Sheerline enkelt system (47-53) komplett AUS130
Ring! Austin A135 Princess enkelt system (48-50) komplett AUS131
Ring! Austin A135 Princess dubbelt system (50-59) komplett AUS132
Ring! Austin A60 Van, Pick-Up (65-72) komplett AUS133
M Ring! Austin Allegro 1100/1300 (73-) komplett AUS134
M Ring! Austin Allergro 1500/1750 (73-) komplett AUS135
Ring! Austin Allegro Sport, HL (73-) komplett AUS136
Ring! Austin FX4 Taxi (61-82) komplett AUS138
Ring! Austin Limousine man (58-66) komplett AUS140
Ring! Austin Limousine aut dubbelt (58-66) komplett AUS141
M Ring! Austin Maxi 1500/1750, man (70-81) komplett AUS142
M Ring! Austin Maxi 1500/1750 aut (70-81) komplett AUS143
Ring! Austin Maxi 1750 HL (72-78) komplett AUS144
Ring! Austin Mini 850cc, 1000cc 2-dämpare sedan (67-) komplett AUS145
Ring! Austin Mini 850cc, 1000cc 2-dämpare kombi (67-) komplett AUS146
Ring! Austin Mini 1275 GT 1-förgasare (69-80) AUS147
Ring! Austin Mini Cooper MK1, 2, 3, 2-förgasare (61-80) efter framrör AUS148
Ring! Austin Mini MK 1 (59-67) komplett AUS149
Ring! Austin Moke samma som Mini komplett AUS150
M Ring! Austin Princess 1800, 1800 HL (3/75-78) komplett AUS151
Ring! Austin Princess 2200 HL, HLS man (75-78) komplett AUS152
Ring! Austin Princess 2200 HL, HLS aut (75-78) komplett AUS153
Ring! Austin Princess 2 2200 HL, HLS man (78-81) komplett AUS154
Ring! Austin Princess 4-liter R (61-63) komplett AUS155

Samlade bilder Austin-avgassystem

Nedan finner du översättningar på orden rostfria avgassystem (avgasrör) och ljuddämpare. Om du vill så kan du söka på internet för att se om du kan finna något rostfritt avgassystem lika bra och billigt någon annanstans.

Rostfria avgassystem (avgasrör) Ljuddämpare
Stainless steel exhaust systems
Silencer & muffler
Rostfreie Abgasanlagen & Edelstahl Auspuffanlagen
Abgasschalldämpfer
Rustfrie udstødninger (udstødningssystem)
Lyddæmper
Rustfrie eksos system (eksosanlegg)
Eksospotte

(Längst ned på denna sida hittar du översättningar till fler språk!)

översikt skriven på följande språk

Engelska Stainless steel exhaust Stainless steel exhaust Austin - low price & high quality -
Tyska Edelstahl Auspuffanlage Edelstahl Auspuffanlage Austin - günstiger Preis & hohe Qualität -
Danska Rustfri udstødning Rustfri udstødning Austin - rimelig pris & høj kvalitet -
Norska Eksosanlegg i rustfritt stål Rustfritt eksosanlegg Austin - billig pris & høy kvalitet -

Raka Rör samarbetar nära med A-Alt -Avgassystem och du kan få produkter samskickade ifrån oss men glöm ej att nämna detta för båda företagen vid beställning! Raka Rör och A-Alt-Avgassystem erbjuder också följande produkter (se under respektive rubrik).

Raka Rör
A-Alt-Avgassystem Tel. 031-27 25 25
Rostfria slangklämmor
-
-
-

Nu också rostfria räcken och glasräcken till låga priser!

rostfria räcken 

Startsida Raka Rör rostfria avgassystem

Informationen här nedan om Austin är hämtad ur Wikipedia

Austin

The Austin Motor Company, vanligen bara Austin, var en brittisk (engelsk) biltillverkare som verkade mellan 1905 och 1989.

Historia

1905 - 1918

Herbert Austin hade varit chef för Wolseleys biltillverkning och ytterst ansvarig för alla konstruktioner när han sparkades av styrelsen 1905, efter en dispyt om den fortsatta utvecklingen. Han startade så gott som omgående en firma i Longbridge, utanför Birmingham och fortsatte bygga bilar under eget namn.

1919 - 1939

Austin byggde först bilar i de flesta storleksklasser, men efter första världskriget satsade man på en enmodellspolitik, med en stor 20 hp som enda produkt. Priset sköt i höjden i samband med efterkrigsinflationen och försäljningen sjönk drastiskt. 1921 stod företaget på ruinens brant och Herbert Austin utestängdes från firman av sin egen styrelse. I sin ofrivilliga exil konstruerade han två nya modeller som skulle vända lyckan, en 12 hp och den revolutionerande småbilen Seven. Austin lyckades få dessa bilar i produktion och ganska snart vände lyckan. Under resten av tjugotalet utökade man modellprogrammet och i början av trettiotalet passerade man Morris som Storbritanniens största biltillverkare. 1938 kom Leonard Lord till Austin, sedan han lämnat Morris efter en kontrovers med Lord Nuffield. Herbert Austin var nu en gammal man och överlämnade allt fler av sina uppdrag till Lord. Företaget hade ett omfattande modellprogram, med bilar i de flesta storleksklasser, alla konventionellt byggda och med konservativt formgivna karosser.

1940 - 1967

Under andra världskriget byggde Austin både flygmotorer och hela flygplan för den brittiska krigsinsatsen. Efter kriget kunde Austin snart erbjuda ytterst moderna produkter och den konservatism som präglat Herbert Austins tid var nu borta. Man köpte upp karosstillverkaren Vanden Plas och i början av femtiotalet började man bygga Donald Healeys nya sportbil under namnet Austin-Healey. Konkurrensen från de USA-kontrollerade konkurrenterna Ford och Vauxhall började dock hårdna och 1952 slog man sig samman med Morris till British Motor Corporation. I praktiken tog Austin över sin huvudkonkurrent, eftersom svårigheterna inom Nuffield Organisation var större än någon velat erkänna. Men femtiotalet var säljarens marknad och BMC gick lysande. Alec Issigonis revolutionerande konstruktioner Mini och Austin/Morris 1100 sålde till att börja med fantastiskt bra, men mot slutet av sextiotalet var den goda tiden över. BMC tappade alltmer marknadsandelar, framför allt till Ford och Austin hade inte tillräckliga resurser för att ta fram de nya modeller som marknaden efterfrågade.

1968 - 1979

1968 gick man samman med Leyland Motors i British Leyland Motor Corporation och den här gången fick Austin finna sig i att spela andra fiolen. Gamla BMC blev nu Austin-Morris Division och fick ansvaret för att ta fram BLMC:s småbilar. Austin byggde vidare på arvet från Issigonis, med modeller som Maxi, Allegro och Princess. Alla var ytterst moderna och utrymmeseffektiva, men de konservativa brittiska köparna var tveksamma och BLMC:s bilar drogs med ett uselt rykte när det gällde tillförlitligheten. 1975 var BLMC konkursfärdiga och räddades enbart genom att brittiska staten nationaliserade företaget.

1980 - 1989

1980 fick Minin äntligen en modern efterträdare, i form av Austin Metro och lite senare under åttiotalet kom syskonmodellerna Maestro och Montego. Sedan brittiska staten sålt Jaguar till privata intressen 1984, bytte British Leyland namn till Austin-Rover Group, men när man sedan lyckades sälja även denna del till British Aerospace 1988 bytte man namn igen till enbart Rover Group och året därpå fick de kvarvarande Maestro- och Montego-modellerna Rover-namnet. Sedan dess har inga bilar burit namnet Austin.

Namnet Austin och dess logotyp ägs idag av kinesiska NAC, och planer finns på att återuppliva märket i Kina.

Några Austin-modeller

* 1906 Austin 25/30 hp
* 1919 Austin 20 hp
* 1921 Austin 12 hp
* 1923 Austin Seven
* 1939 Austin 8 hp
* 1947 Austin Princess
* 1947 Austin A40
* 1948 Austin A70
* 1951 Austin A30/A35 (populärt benämnd "slipsknut", "köttbulle" eller "mandelkubb".)
* 1959 Austin Mini Seven (populärt benämnd "hundkoja".)
* 1959 Austin A55/A60
* 1959 Austin A99/A110
* 1963 Austin 1100/1300
* 1964 Austin 1800
* 1969 Austin Maxi
* 1973 Austin Allegro
* 1980 Austin Metro
* 1982 Austin Maestro
* 1982 Austin Ambassador
* 1984 Austin Montego

Mer information om Austin på Wikipedia

Språk
-
-
Svenska
rostfritt avgassystem (avgasrör)
ljuddämpare
Albanska
pandryshkshëm marmitë
skapamento
Afrikaans
vlekvrye staal uitlaatstelsel
knaaldemper
Arabiska
الفولاذ المقاوم للصدأ العادم
-
Bulgariska
неръждаема отработените
Шумозаглушител
Estniska
roostevaba väljalaskesüsteem
summuti
Filippinska
hindi kinakalawang na asero tambutso sistema
silencer
Finska
ruostumaton pakoputkisto
äänenvaimennin
Franska
d'échappement en acier inoxydable
silencieux
Grekiska
ανοξείδωτο καυσαερίων
Σιγαστήρας
Hebreiska
אלחלד פליטה
משתיק קול
Hindi
Jang Rodhak Loha Dhavani Rodhak Yantra
-
Holländska
roestvrij uitlaat
geluiddemper
Indonesiska
stainless memperkurus
alat peredam bunyi
Isländska
Ryðfrítt útblásturskerfi
hljóðdeyfirinn
Italienska
di scarico inox
silenziatore
Japanska
ステンレス排気
消音器
Katalanska
d'escapament d'acer inoxidable
silenciador
Kinesiska
不锈钢排气系统
消声器
Koreanska
스테인레스 배기
소음기
Kroatiska
nehrđajući ispušnih
surdina
Lettiska
nerūsējošā izplūdes
klusinātājs
Litauiska
nerūdijančio išmetamųjų
duslintuvas
Polska
nierdzewnej spalin
tłumik
Portugisiska
inoxidável escape
silencioso
Rumänska
inoxidabil de evacuare
ţeavă de eşapament
Ryska
нержавеющей выхлопной
глушитель
Serbiska
нерђајући издувних
сурдина
Slovakiska
nerezové výfukové
tlmič
Slovenska
nerjavno izpušnih
dušilec zvoka
Spanska
de escape de acero inoxidable
silenciador
Thailändska
วิรัชตายอดตายอยาก
ระงับเสียง
Tjeckiska
nerezové výfukové
tlumič
Turkiska
paslanmaz egzos
susturucu
Ukrainska
нержавіючої вихлопної
глушник
Ungerska
rozsdamentes kipufogó
hangtompító
Vietnamesiska
stainless exhaust
silencer

Bra Austin avgassystem i rostfritt är självklart det bästa alternativet!