Nedanstående bild anger vad som ingår i leveransen vid köp av rostfritt avgassystem Audi 100 4- och 5-cyl. motor på fordon utan katalysator. Avgassystemet som levereras består av de 3 bakre ljuddämparna.Framrör ingår ej. Framrör kan köpas separat till 5-cyl. Audi 100/200 modeller från 8/1984-- (se art.nr.:AUD183)! Standard monteringssats ingår (normalt ej rostfria detaljer). Rostfria rörklammer kan köpas till separat.
Länk till prislista Rostfria avgassystem Audi
Rostfritt avgassystem Audi 100 4- och 5-cyl. motor utan katalysator 8/1982-- 3 bakre delar (OBS! EJ FRAMRöR)
Länk: Rostfria Sportavgassystem Audi
Nedan finner du översättningar på orden rostfria avgassystem (avgasrör) och ljuddämpare. Om du vill så kan du söka på internet för att se om du kan finna något rostfritt avgassystem lika bra och billigt någon annanstans.
Rostfria avgassystem (avgasrör) | Ljuddämpare |
---|---|
Stainless steel exhaust systems |
Silencer & muffler |
Rostfreie Abgasanlagen & Edelstahl Auspuffanlagen |
Abgasschalldämpfer |
Rustfrie udstødninger (udstødningssystem) |
Lyddæmper |
Rustfrie eksos system (eksosanlegg) |
Eksospotte |
översikt skriven på följande språk
Engelska Stainless steel exhaust Stainless steel exhaust Audi 100 - low price & high quality -
Tyska
Edelstahl Auspuffanlage Edelstahl Auspuffanlage Audi 100 - günstiger Preis & hohe Qualität -
Danska Rustfri udstødning Rustfri udstødning Audi 100 - rimelig pris & høj kvalitet -
Norska
Eksosanlegg i rustfritt stål Rustfritt eksosanlegg Audi 100 - billig pris & høy kvalitet -
Raka Rör samarbetar nära med A-Alt -Avgassystem och du kan få produkter samskickade ifrån oss men glöm ej att nämna detta för båda företagen vid beställning! Raka Rör och A-Alt-Avgassystem erbjuder också följande produkter (se under respektive rubrik).
Raka Rör |
A-Alt-Avgassystem Tel. 031-27 25 25 |
---|---|
Sportavgassystem Audi |
|
Katalysatorer |
|
Aluminiumrör & böjar |
|
Rostfria slangklämmor |
|
Silikonslang & böjar |
|
Diesel trimboxar |
|
- |
Rostfria flexrör |
- |
Rostfria V-band kit |
Snygga glasräcken.Billiga i Göteborg (Mölndal).
Startsida Raka Rör rostfria avgassystem
Informationen här nedan är hämtad ur Wikipedia:
Audi 100 var en bilmodell från Audi som tillverkades mellan 1967 och 1994, då den fick det nya namnet Audi A6.
Innehåll
Audi 100 1968-1976 typ F104 (C1)
Modellen fanns först som fyrdörrars sedan och från 1969 som tvådörrars. Hösten 1970 kom Coupé. Växellåda och framhjulsdrift kom från den tidigare Audi 90, men allt annat var nyutvecklat av Audi. Framhjulsbromsarna var från början inte monterade som vanligt vid hjulen, utan inne vid växellådan. Problem uppstod med kraftig förslitning av drivaxlar och oljespill droppade från motorn, på bromsskivorna. 1970 hade de löst problemen och till de äldre bilar fanns ombyggnadssatser. Coupémodellen såldes aldrig i USA, men USA:s ambassadör i Grekland ville ha en Coupé enligt specifikationerna för amerikanska marknaden, så Audi byggde en till honom!
Audi 100 1976-1982 typ 43 (C2)
Modellen fanns som sedan och Avant.
Avantmodellen var av typ halvkombi och såldes aldrig i Sverige, men några få exemplar importerades av privatpersoner. Dyraste modellen fick den nya femcylindriga motorn, på 2.1 liter och 136 Hk. På samma kaross byggdes också Audi 200-modellerna, med toppmodellen 5T, som var en femcylindrig turbomotor på 170 Hk
Audi 100 1982-1991 typ 44 (C3)
Modellen fanns som sedan och Avant.
Framhjulsdrivet eller med fyrhjulsdrift (quattro). Nu kunde man också välja dieselmotor. Bilen hade ett Cw-värde som låg på mellan 0.29-0,33 beroende på utförande och höll länge världsrekordet för bilen med lägst luftmotstånd. Under modellåret 1988 kom ett facelift, 88B, som lättast kändes igen, då de hade en annan mer utdragen instrumentbräda och dörrhandtagen infällda i karossen. På sedanmodellerna hade redan 88A bakluckelåset flyttats, så att det satt i bakljusglaset och Audiringarna satt mitt på luckan.
1989 kom den med en 5-cylindrig dieselmotor (TDi), och satte då världsrekord med att köra 4000km på en enda tank med diesel
Dessa bensin-motorer kunda man välja från:
1.8E (4-cylindrig med 90 hästkrafter)
2.0E (5-cylindrig med 115 hästkrafter)
2.2 (5-cylindrig med 138 hästkrafter, Föregångaren till 2.3E, fanns i Audi 100cc, 1988 kom 2.3E och då slopades tilläggsnamnet "CC" )
2.3E (5-cylindrig med 136 hästkrafter)
2.2 Turbo 10v (165 hästkrafter).
Som fanns i 2 olika versioner beroende på årsmodell, fram till (1987-1988) så var det motorn MC mk1 med turboaggregatet KKK K26, från (1988a?) då motorn ändrades till MC mk2 som den kallas, byttes diverse saker under huven, bland annat turbo-aggregat (KKK K24) och intercooler. Kompressionen höjdes till 8,4:1 från MC mk1's kompression på 7,8:1.
På samma grundkaross byggdes också:
Audi 200 1982 till 1992. Den vassaste Audi 200an som serietillverkades var den med 2.2L och 20 ventilers turbomotor på 220 hästkrafter. I Sverige såldes det bara med quattro fyrhjulsdrift. [2]
Audi V8 1989 till 1994. Den som ville ha en Audi V8a fick endast 2st motorer att välja mellan, en 3,6liters V8 (250 hästkrafter), och en 4,2liters V8 (280hästkrafter)
I USA fick modellen namnet Audi 5000.
Sedanmodellen tillverkas fortfarande på licens i Kina av FAW under namnet Hongqi, men har förutom Audimotorer även motorer från Nissan och Chrysler. Förutom sedanmodellen, så har kineserna själva tagit fram en pick-up, ett par förlängda karosser och begravningsbilar.
Mer information om Audi 100 på Wikipedia
Bra AUDI-avgassystem = Rostfria AUDI avgassystem.
(Rostfria rör, rostfria ljuddämpare och rostfria fästen)
Du bör alltid jämföra pris och kvalitet när du köper avgassystem! Resultatet blir oftast att avgassystemet blir bäst & billigast att sända efter. Börja undersöka i närområdet som i exemplet nedan men glöm inte av att jämföra med rostfria avgassystem du finner på internet Försök att finna lika bra och billiga avgassystem/ljuddämpare till AUDI i Bohuslän! T.ex.. Strömstad, Lysekil, Uddevalla, Stenungsund, Kungälv eller Göteborg.