Rostfria avgassystem BMW 3.0 CS, CSA,CSIA (1972-1976)

Nedanstående bild anger vad som ingår i leveransen vid köp av rostfritt avgassystem BMW 3,0 CS, CSA,CSIA.Rostfria avgassystemet levereras utan framrör.Monteringssats ingår ej. Rostfria klammer kan köpas till separat.

Länk till prislista Rostfria avgassystem BMW

Bild rostfritt avgassystem BMW 3.0 CS/CSA/CSIA

Rostfritt avgassystem BMW 3.0 CS,CSA,CSIA utan framrör 1972-1976

Ljuddämpare-BMW

 

Bild-länk: Sportavgassystem BMW X5 X-drive E70

Sportavgassystem-BMW-E84

 

Nedan finner du översättningar på orden rostfria avgassystem (avgasrör) och ljuddämpare. Om du vill så kan du söka på internet för att se om du kan finna något rostfritt avgassystem lika bra och billigt någon annanstans.

Rostfria avgassystem (avgasrör) Ljuddämpare
Stainless steel exhaust systems
Silencer & muffler
Rostfreie Abgasanlagen & Edelstahl Auspuffanlagen
Abgasschalldämpfer
Rustfrie udstødninger (udstødningssystem)
Lyddæmper
Rustfrie eksos system (eksosanlegg)
Eksospotte

översikt skriven på följande språk

Engelska Stainless steel exhaust Stainless steel exhaust BMW 3.0 CS/CSA/CSiA - low price & high quality -
Tyska Edelstahl Auspuffanlage Edelstahl Auspuffanlage BMW 3.0 CS/CSA/CSiA - günstiger Preis & hohe Qualität -
Danska Rustfri udstødning Rustfri udstødning BMW 3.0 CS/CSA/CSiA - rimelig pris & høj kvalitet -
Norska Eksosanlegg i rustfritt stål Rustfritt eksosanlegg BMW 3.0 CS/CSA/CSiA - billig pris & høy kvalitet -

Raka Rör samarbetar nära med A-Alt -Avgassystem och du kan få produkter samskickade ifrån oss men glöm ej att nämna detta för båda företagen vid beställning! Raka Rör och A-Alt-Avgassystem erbjuder också följande produkter (se under respektive rubrik).

Raka Rör
A-Alt-Avgassystem Tel. 031-27 25 25

 

Snygga glasräcken.Billiga i Göteborg (Mölndal).

Ledande-hustillverkare
Nybygget

Startsida Raka Rör rostfria avgassystem

Informationen här nedan om BMW 3.0CS och CSA är hämtad ur Wikipedia

BMW E9, en tvådörrars personbil från BMW som producerades 1968 till 1975.

Coupéversionerna utvecklade utifrån BMW E3 hamnade under samlingsnamnet BMW E9. Modellserien fick sin efterträdare i BMW 6-serien som presenterades 1976.

* 2.5CS: 150 hk (110 kW), endast 874 exemplar producerades (från 1974 till 1975)
* 2800CS: 170 hk (125 kW), producerades från 1968 till 1971
* 3.0CS: 180 hk (132 kW), med dubbla Zenith 35/40 INAT förgasare
* 3.0CSi: 200 hk (149.1 kW)
* 3.0CSL: En lättviktsversion av 3.0 coupe. Speciella racingmodeller med 3,2-liters (340 hk/253 kW) och 3.5-liters (430 hk) motorer

3.0 CSL var toppmodellen av E9. Bilen är ursprungligen en BMW 2800 (2.8) coupé, som BMWs nystartade tävlingsavdelning Motorsport GmbH lät företaget Alpina bygga om för att kunna konkurrera med främst Ford om EM-titeln i touringklassen. Bokstavskombinationen CSL ska då stå för Coupé; Sport Leichtbau. För att få tävla med bilarna krävdes det från FIA att de var byggda i minst 1000 gaturegistrerade exemplar. Genom de för den tiden extrema vingar och spoilers som bilarna var utrustade med fick de tämligen snabbt smeknamnet "Batmobile". Eftersom de gaturegistrerade bilarna drog polisens uppmärksamhet till sig, valde emellertid många ägare att inte montera vingarna.

även för att vara en tävlingsbil var bilarna försedda med enorma vingar, överdimensionerade däck och inte minst, ett öronbedövande ljud. På racerbanorna tävlade bilarna framgångsrikt, både i Europa ETCC/Grupp 5 och från 1975 i Nordamerika IMSA GT Championship. För BMW själva gick bilarna från 1973 till 1975 då BMW ersatte bilen med sina modernare modeller 320 (med F2-motor) och 635, på slutet var motorn uppborrad till 3.5 liter och utvecklade med turbo som mest runt 700 bhk, men vanligare var en mer modest trimning på runt 450 bhk. CSL var den första tävlingsbilen att använda sig av ABS (låsningsfria bromsar).

Många namnkunniga förare kom att tävla i bilarna under BMW:s färger, bland annat de svenska F1-förarna Ronnie Peterson och Gunnar Nilsson, men även Hans-Joachim Stuck, Vasek Polak och Eddy Joosen. 3.0 CSL kom att vinna ETCC fem gånger mellan åren 1973 och 1979, såväl som de nationella mästerskapen i flera länder. CSL-bilarna var så framgångsrika att de fortsatte att vinna tävlingar fram till 1970-talets slut trots att BMW slutade tillverka bilarna 1975. I USA ställde BMW of North America upp med ett 3.5 CSL team 1975 där de kom att vinna IMSA-lopp på Sebring International Raceway, Laguna Seca, Riverside International Raceway, Daytona International Speedway och Talladega Superspeedway. Förarna som bidrog till framgången det året var Hans Stuck, Sam Posey, Brian Redman, Allan Moffat, Dieter Quester och Benny Parsons.

Det finns idag två svenska CSL som tävlar i historiska cupen. Förenade bils med Rune Tobiasson som förare och Vasek Polaks bil från IMSA-serien med K.G. Almström som förare.
K-G Almström på Nürburgring 2008

Tävlingsbilarna kom även att bli omtalade för att Motorsport GmbH lät kända konstnärer som Andy Warhol, Alexander Calder och Frank Stella dekorera bilarna.

Totalt kom det att byggas 167 Batmobiles (inkluderat CSL 3.5), alla var från fabrik lackerade i antingen Polaris silver eller Chamonix vit.

Mer information om BMW 3.0 CS och CSA på Wikipedia

Bra BMW-avgassystem = Rostfria BMW avgassystem.
(Rostfria rör, rostfria ljuddämpare och rostfria fästen)

Du bör alltid jämföra pris och kvalitet när du köper avgassystem! Resultatet blir oftast att avgassystemet blir bäst & billigast att sända efter. Börja undersöka i närområdet som i exemplet nedan men glöm inte av att jämföra med rostfria avgassystem du finner på internet. Varför erbjuder inte originaltillverkarna lika bra och billiga avgassystem/ljuddämpare till BMW i Östergötland? T.ex. Finspång, Borensberg, Motala, Linköping, Norrköping, Skärblacka, Norsholm, Söderköping, Åtvidaberg eller Valdemarsvik.