Länk till prislista Rostfria avgassystem Mercedes
Rostfritt avgassystem Mercedes Benz Pagoda W113 230SL,250SL och 280SL utan framrör
Länk: Rostfria Sportavgassystem Mercedes.
Nedan finner du översättningar på orden rostfria avgassystem (avgasrör) och ljuddämpare. Om du vill så kan du söka på internet för att se om du kan finna något rostfritt avgassystem lika bra och billigt någon annanstans.
Rostfria avgassystem (avgasrör) | Ljuddämpare |
---|---|
Stainless steel exhaust systems |
Silencer & muffler |
Rostfreie Abgasanlagen & Edelstahl Auspuffanlagen |
Abgasschalldämpfer |
Rustfrie udstødninger (udstødningssystem) |
Lyddæmper |
Rustfrie eksos system (eksosanlegg) |
Eksospotte |
översikt skriven på följande språk
Engelska Stainless steel exhaust Mercedes W113 Stainless steel exhaust Mercedes - low price & high quality -
Tyska
Edelstahl Auspuffanlage Mercedes W113 Edelstahl Auspuffanlage Mercedes - günstiger Preis & hohe Qualität -
Danska Rustfri udstødning Mercedes W113 Rustfri udstødning Mercedes - rimelig pris & høj kvalitet -
Norska
Eksosanlegg i rustfritt stål Mercedes W113 Rustfritt eksosanlegg Mercedes - billig pris & høy kvalitet -
Raka Rör samarbetar nära med A-Alt -Avgassystem och du kan få produkter samskickade ifrån oss men glöm ej att nämna detta för båda företagen vid beställning! Raka Rör och A-Alt-Avgassystem erbjuder också följande produkter (se under respektive rubrik).
|
---|
Snygga rostfria räcken och glasräcken till låga priser!
Startsida Raka Rör rostfria avgassystem
Informationen här nedan om Mercedes 230SL, 250SL och 280SL är hämtad ur Wikipedia
Mercedes-Benz W113 är en sportbil, tillverkad av den tyska biltillverkaren Mercedes-Benz mellan juli 1963 och mars 1971.
230 SL var tänkt att ersätta både 190 SL och 300 SL, men i praktiken var det få som såg den som arvtagare till den klassiska sportvagnen. Istället följde den spåren från 190 SL, med den bonusen att man nu fick goda prestanda dessutom. Tekniskt byggde modellen på 220 SE, med något större motor som förstorades ytterligare för att nå acceptabla sportbilsprestanda i 230 SL. Modellen kunde utrustas med avtagbar hardtop, sufflett och baksäte på tvären, senare även som 2+2 och då utan sufflett-lådan enbart med hardtop. För att hålla nere vikten så var dörrar och luckor tillverkade i aluminium. Modellen fick även en del framgångar i rallytävlingar.
250 SL efterträdde i december 1966. Den hade ny motor med sjulagrad vevaxel, större bränsletank och skivbromsar runt om.
280 SL introducerades redan ett år senare, i december 1967. Största förändringen var den större motorn med högre effekt.
Modellen kallas allmänt för "Pagoda", med tanke på den udda utformningen på hardtopen. Modellen blev en succé för Mercedes-Benz och är idag en värdefull och eftertraktad samlarbil. Produktionen uppgick till 48 912 exemplar.
Varianter:
Modell Årsmodell Motor Cylindervolym Effekt Bränslesystem
230 SL 1963-66 M127 II: 6-cyl radmotor ohc 2281 cm³ 150 hk Bosch bränsleinsprutning
250 SL 1967 M129 III: 6-cyl radmotor ohc 2496 cm³ 150 hk Bosch bränsleinsprutning
280 SL 1968-71 M130: 6-cyl radmotor ohc 2778 cm³ 170 hk Bosch bränsleinsprutning
Mer information om Mercedes W113-serien på Wikipedia
Du bör alltid jämföra pris och kvalitet när du köper avgassystem!
Resultatet blir oftast att avgassystemet blir bäst & billigast att sända efter. Börja undersöka i närområdet som i exemplet nedan men glöm inte av att jämföra med rostfria avgassystem du finner på internet. Försök att finna lika bra och billiga avgassystem/ljuddämpare till MERCEDES i Bohuslän! T.ex.. Strömstad, Lysekil, Uddevalla, Stenungsund, Kungälv eller Göteborg.