Bilden visar vad som ingår i leveransen vid köp av rostfritt avgassystem Mercedes 200 W123-serien system inklusive framrör. Standard monteringssats ingår (normalt inga rostfria detaljer). Rostfri rör-klamma kan köpas till.
Länk till prislistan Rostfria avgassystem Mercedes
Länk: Rostfria Sportavgassystem Mercedes.
Nedan finner du översättningar på orden rostfria avgassystem (avgasrör) och ljuddämpare. Om du vill så kan du söka på internet för att se om du kan finna något rostfritt avgassystem lika bra och billigt någon annanstans.
Rostfria avgassystem (avgasrör) | Ljuddämpare |
---|---|
Stainless steel exhaust systems |
Silencer & muffler |
Rostfreie Abgasanlagen & Edelstahl Auspuffanlagen |
Abgasschalldämpfer |
Rustfrie udstødninger (udstødningssystem) |
Lyddæmper |
Rustfrie eksos system (eksosanlegg) |
Eksospotte |
översikt skriven på följande språk
Engelska Stainless steel exhaust Mercedes 200 Stainless steel exhaust Mercedes - low price & high quality -
Tyska
Edelstahl Auspuffanlage Mercedes 200 Edelstahl Auspuffanlage Mercedes - günstiger Preis & hohe Qualität -
Danska Rustfri udstødning Mercedes 200 Rustfri udstødning Mercedes - rimelig pris & høj kvalitet -
Norska
Eksosanlegg i rustfritt stål Mercedes 200 Rustfritt eksosanlegg Mercedes - billig pris & høy kvalitet -
Raka Rör samarbetar nära med A-Alt -Avgassystem och du kan få produkter samskickade ifrån oss men glöm ej att nämna detta för båda företagen vid beställning! Raka Rör och A-Alt-Avgassystem erbjuder också följande produkter (se under respektive rubrik).
|
---|
Snygga rostfria räcken och glasräcken till låga priser!
Startsida Raka Rör rostfria avgassystem
Informationen här nedan om Mercedes 200 W123-serien är hämtad ur Wikipedia
W123 fortsatte strategin från företrädaren W114/115, med ett stort urval av motorer att välja på.
De fyrcylindriga modellerna 200 och 230, dieslarna 200 D, 220 D, 240 D och 300 D, samt sexorna 280 och 280 E hämtades direkt från företrädaren. 250 hade en ny 2,5-litersmotor, M123.
Under 1979 genomfördes en revision av hela motorprogrammet. Främst infördes en ny generation fyrcylindriga bensinmotorer, M102. Turbodieseln från USA-modellen 300 SD infördes i W123-serien. I Europa såldes denna bara i kombi-karossen. Därutöver justerades effekterna uppåt på övriga motorer. Mellandieseln 220 D slopades i samma veva.
1980 försvann så förgasarsexan 280, på grund av liten efterfrågan.
Nedan de modeller som är bensindrivna.
Modell årsmodell Motor Cylindervolym Effekt Bränslesystem
200 1976-79 M115: 4-cyl radmotor ohc 1988 cm©¯ 94 hk Stromberg-förgasare
230 1976-79 M115: 4-cyl radmotor ohc 2307 cm©¯ 109 hk Stromberg-förgasare
250 1976-85 M123: 6-cyl radmotor ohc 2525 cm©¯ 129-140 hk Solex-förgasare
280 1976-80 M110: 6-cyl radmotor dohc 2746 cm©¯ 156 hk Solex-förgasare
280 E 1976-85 M110: 6-cyl radmotor dohc 2746 cm©¯ 177-185 hk Bosch bränsleinsprutning
200 1980-85 M102: 4-cyl radmotor ohc 1997 cm©¯ 109 hk Stromberg-förgasare
230 E 1980-85 M102: 4-cyl radmotor ohc 2299 cm©¯ 136 hk Bosch bränsleinsprutning
Lite historik om Mercedes
1926 slog sig Benz & Cie. och Daimler-Motoren-Gesellschaft samman och bildade Mercedes-Benz. Detta var en följd av den ekonomiska kris som drabbade den tyska industrin i början av 1920-talet. Det nya företaget drog nytta av kraftsamlingen och utvecklades till ett av Europas stora prestigemärken och gjorde sig känt inte minst på Europas racingbanor. Mercedes-Benz blev statusbilen jämte Maybach.
En specialversion med terrängdäck användes av Adolf Hitler. Man tillverkade också flera stora tvåsitsiga cabriolet-modeller. Silverpilarna (tyska Silberpfeile) kallas de racingbilar som Mercedes-Benz och Auto Union körde i motorsport 1934-1939 och Mercedes-Benz 1954-1955.
Wilhelm Friedle införde under sin tid på Mercedes-Benz löpande bandet i den tyska fordonsindustrin.
Mer information om Mercedes 200 W123-serien på Wikipedia
Du bör alltid jämföra pris och kvalitet när du köper avgassystem!
Ju kortare sträcka du kör med din MERCEDES desto mer rostar avgassystemet och desto viktigare är det att du skaffar ett rostfritt avgassystem.