Länk till prislistan Rostfria avgassystem Mercedes
Länk: Rostfria Sportavgassystem Mercedes.
Nedan finner du översättningar på orden rostfria avgassystem (avgasrör) och ljuddämpare. Om du vill så kan du söka på internet för att se om du kan finna något rostfritt avgassystem lika bra och billigt någon annanstans.
Rostfria avgassystem (avgasrör) | Ljuddämpare |
---|---|
Stainless steel exhaust systems |
Silencer & muffler |
Rostfreie Abgasanlagen & Edelstahl Auspuffanlagen |
Abgasschalldämpfer |
Rustfrie udstødninger (udstødningssystem) |
Lyddæmper |
Rustfrie eksos system (eksosanlegg) |
Eksospotte |
översikt skriven på följande språk
Engelska Stainless steel exhaust Mercedes 220D Stainless steel exhaust Mercedes 220D - low price & high quality -
Tyska
Edelstahl Auspuffanlage Mercedes 220D Edelstahl Auspuffanlage Mercedes 220D - günstiger Preis & hohe Qualität -
Danska Rustfri udstødning Mercedes 220D Rustfri udstødning Mercedes 220D - rimelig pris & høj kvalitet -
Norska
Eksosanlegg i rustfritt stål Mercedes 220D Rustfritt eksosanlegg Mercedes 220D - billig pris & høy kvalitet -
Raka Rör samarbetar nära med A-Alt -Avgassystem och du kan få produkter samskickade ifrån oss men glöm ej att nämna detta för båda företagen vid beställning! Raka Rör och A-Alt-Avgassystem erbjuder också följande produkter (se under respektive rubrik).
|
---|
Snygga rostfria räcken och glasräcken till låga priser!
Startsida Raka Rör rostfria avgassystem
Informationen här nedan om Mercedes 220D är hämtad ur Wikipedia
W123 fortsatte strategin från företrädaren W114/115, med ett stort urval av motorer att välja på.
De fyrcylindriga modellerna 200 och 230, dieslarna 200 D, 220 D, 240 D och 300 D, samt sexorna 280 och 280 E hämtades direkt från företrädaren. 250 hade en ny 2,5-litersmotor, M123.
Under 1979 genomfördes en revision av hela motorprogrammet. Främst infördes en ny generation fyrcylindriga bensinmotorer, M102. Turbodieseln från USA-modellen 300 SD infördes i W123-serien. I Europa såldes denna bara i kombi-karossen. Därutöver justerades effekterna uppåt på övriga motorer. Mellandieseln 220 D slopades i samma veva.
1980 försvann så förgasarsexan 280, på grund av liten efterfrågan.
Nedan de modeller som är dieseldrivna.
Modell årsmodell Motor Cylindervolym Effekt Bränslesystem
Mercedes 200 D 1976-85 OM615: 4-cyl radmotor ohc 1988 cm3 55-60 hk Bosch dieselpump
Mercedes 220 D 1976-79 OM615: 4-cyl radmotor ohc 2197 cm3 60 hk Bosch dieselpump
Mercedes 240 D 1976-85 OM616: 4-cyl radmotor ohc 2404 cm3 65-72 hk Bosch dieselpump
Mercedes 300 D 1976-85 OM617: 5-cyl radmotor ohc 3005 cm3 80-88 hk Bosch dieselpump
Mercedes 300 D Turbodiesel 1980-85 OM617: 5-cyl radmotor ohc 3005 cm3 125 hk Bosch dieselpump
Lite historik om Mercedes
1950-talet: återuppbyggnad och comeback på racerbanorna.
Efter Andra världskriget byggdes företaget upp på nytt och efter att först tillverkat förkrigsmodeller kom nya moderna modeller som snabbt tog tillbaka företaget till de fina salongerna och till försäljningsframgångar. Man intresserade sig samtidigt för andra områden inte minst genom Unimog. Mercedes-Benz inledde på nytt en karriär som den statsmannamässiga bilen framför andra när modellen "Adenauer" lanserades. När Gerhard Schröder 1998 valde Audi som tjänstebil var det första gången som en tysk regeringschef valde bort Mercedes. Schröders val kom då han under sin tid som regeringschef i delstaten Niedersachsen satt med i Volkswagens styrelse.
1954 vann Silverpilen - Mercedes-Benz klassiska racerbil - på Europas racingarenor och drog glans över företaget. Detsamma gjorde Måsvingen som är en av företagets mest klassiska modeller och varumärkesskapare, Mercedes-Benz köpte patentet till denna bils klassiska dörrar av Hans Trippel. Under 1950-talet kom en rad klassiska modeller - limousiner och sportbilar - som idag är eftertraktade samlarobjekt.
Mer information om Mercedes 220D på Wikipedia
Du bör alltid jämföra pris och kvalitet när du köper avgassystem!
Det hjälper inte vilka medlemsförmåner du har. Rostfritt avgassystem köps alltid billigast hos Raka Rör.