Rostfritt avgassystem Mercedes 220/8 W115-serien 3/1968-8/1973

Bilden nedan visar rostfritt avgassystem Mercedes 220/8 W115-serien. Vi kan för stunden enbart leverera bakre ljuddämpare. Rostfri klamma kan köpas till.

Länk till prislistan Rostfria avgassystem Mercedes

Bild-rostfritt-avgassystem Mercedes 220/8 W115

Bakre ljuddämpare till rostfritt avgassystem Mercedes 220/8 W115-serien.

Ljuddämpare-Mercedes

Länk: Rostfria Sportavgassystem Mercedes.

Nedan finner du översättningar på orden rostfria avgassystem (avgasrör) och ljuddämpare. Om du vill så kan du söka på internet för att se om du kan finna något rostfritt avgassystem lika bra och billigt någon annanstans.

Rostfria avgassystem (avgasrör) Ljuddämpare
Stainless steel exhaust systems
Silencer & muffler
Rostfreie Abgasanlagen & Edelstahl Auspuffanlagen
Abgasschalldämpfer
Rustfrie udstødninger (udstødningssystem)
Lyddæmper
Rustfrie eksos system (eksosanlegg)
Eksospotte

översikt skriven på följande språk

Engelska Stainless steel exhaust Mercedes 220/8 Stainless steel exhaust Mercedes 220/8 - low price & high quality -
Tyska Edelstahl Auspuffanlage Mercedes 220/8 Edelstahl Auspuffanlage Mercedes 220/8 - günstiger Preis & hohe Qualität -
Danska Rustfri udstødning Mercedes 220/8 Rustfri udstødning Mercedes 220/8 - rimelig pris & høj kvalitet -
Norska Eksosanlegg i rustfritt stål Mercedes 220/8 Rustfritt eksosanlegg Mercedes 220/8 - billig pris & høy kvalitet -

Raka Rör samarbetar nära med A-Alt -Avgassystem och du kan få produkter samskickade ifrån oss men glöm ej att nämna detta för båda företagen vid beställning! Raka Rör och A-Alt-Avgassystem erbjuder också följande produkter (se under respektive rubrik).

Raka Rör
A-Alt-Avgassystem Tel. 031-27 25 25
Sportavgassystem Mercedes
Katalysatorer
Aluminiumrör & böjar
Rostfria slangklämmor
Silikonslang & böjar
Diesel trimboxar
Rostfria flexrör
Rostfria V-band kit

 

Vi har också bra och billiga avgassystem till Renault och Seat i rostfritt.

 

Rekommendeat-avgassystem-till-Opel
Rekommenderat-avgassystem-till-Peugeot

 

 

Snygga rostfria räcken och glasräcken till låga priser!

 

glasräcken-Linköping
Räcken-linköping

Startsida Raka Rör rostfria avgassystem

Informationen här nedan om Mercedes 220/8 W115 är hämtad ur Wikipedia

Mercedes W114/W115 är en personbil, tillverkad av den tyska biltillverkaren Mercedes-Benz mellan december 1967 och december 1976.

I marknadsföringen användes ofta beteckningen "/8" ( på tyska: Strich Acht), för att skilja bilen från föregångaren. åttan syftar på årsmodell 1968. Den är även känd som "kompakt", eftersom yttermåtten är något mindre och nättare än W110. Passagerarutrymmet är trots det likvärdigt och på vissa håll till och med större, dock på bekostnad av bagageutrymmet.

Fabrikat: Mercedes-Benz
Tillverkning: 1968-1976
Föregångare: Mercedes-Benz W110
Efterträdare: Mercedes-Benz W123

Karosseri:

4-d sedan
2-d coupé (W114)


Växellåda:

4/5-vxl manuell
4-stegs aut

Hjulbas:

275 cm (5-sits)
340 cm (7-sits)

Längd:

468 cm (5-sits)
534 cm (7-sits)

Bredd:

177 cm (sedan)
179 cm (coupé)

Höjd:

140 cm (coupé)
144 cm (sedan)
149 cm (7-sits)
Vikt: 1360 - 1555 kg
Bränsleförbrukning: 9,5 - 17 l/100 km
Bränslekapacitet: 65 - 78 l

Mercedes historia.

1926 slog sig Benz & Cie. och Daimler-Motoren-Gesellschaft samman och bildade Mercedes-Benz. Detta var en följd av den ekonomiska kris som drabbade den tyska industrin i början av 1920-talet. Det nya företaget drog nytta av kraftsamlingen och utvecklades till ett av Europas stora prestigemärken och gjorde sig känt inte minst på Europas racingbanor. Mercedes-Benz blev statusbilen jämte Maybach.

En specialversion med terrängdäck användes av Adolf Hitler. Man tillverkade också flera stora tvåsitsiga cabriolet-modeller. Silverpilarna (tyska Silberpfeile) kallas de racingbilar som Mercedes-Benz och Auto Union körde i motorsport 1934-1939 och Mercedes-Benz 1954-1955.

Wilhelm Friedle införde under sin tid på Mercedes-Benz löpande bandet i den tyska fordonsindustrin.

1950-talet: återuppbyggnad och comeback på racerbanorna.

Efter Andra världskriget byggdes företaget upp på nytt och efter att först tillverkat förkrigsmodeller kom nya moderna modeller som snabbt tog tillbaka företaget till de fina salongerna och till försäljningsframgångar. Man intresserade sig samtidigt för andra områden inte minst genom Unimog. Mercedes-Benz inledde på nytt en karriär som den statsmannamässiga bilen framför andra när modellen "Adenauer" lanserades. När Gerhard Schröder 1998 valde Audi som tjänstebil var det första gången som en tysk regeringschef valde bort Mercedes. Schröders val kom då han under sin tid som regeringschef i delstaten Niedersachsen satt med i Volkswagens styrelse.

1954 vann Silverpilen - Mercedes-Benz klassiska racerbil - på Europas racingarenor och drog glans över företaget. Detsamma gjorde Måsvingen som är en av företagets mest klassiska modeller och varumärkesskapare, Mercedes-Benz köpte patentet till denna bils klassiska dörrar av Hans Trippel. Under 1950-talet kom en rad klassiska modeller - limousiner och sportbilar - som idag är eftertraktade samlarobjekt.

1960-talet: Maktkamp i den tyska bilindustrin.

Under 1960-talet förändrades stora delar av den tyska bilindustrin där flera märken gick i graven och andra fick nytt liv. Mercedes-Benz försökte ta över BMW men övertagandet avvisades i sista stund vid en bolagsstämma hos BMW. 1963 tog man över Borgwards fabriksanläggning i Bremen och i slutet av 1960-talet tog man över Hanomag. 1965 valde man att sälja DKW (Audi) till Volkswagen.

Bilmodellerna gick från det tidiga 60-talets fenmercor - inspirerade av de amerikanska dollargrinen - till det sena 60-talets så kallade tvålkoppsdesign med betydligt kantigare linjer med ett tydligt exempel i den så kallade "strich-acht".

1970-talet: Experimentbilar och nya modeller.

Mercedes-Benz experimenterade med wankel-tekniken och byggde flera idag klassiska konceptbilar som aldrig kom i produktion. Man skapade bland annat en sen efterträdare till 1950-talets måsvinge. I slutet av 1970-talet började man på nytt tillverka kombi-modeller ("TE") vilket man gjort i mindre serier på 1960-talet. 1979 kom Mercedes-Benz G-klass (Geländewagen) som fortfarande tillverkas för olika arméer (däribland den svenska) och för privatpersoner.

1980-talet: Den första kompaktmodellen.

I och med lanseringen av kompaktmodellen 190 - dagens C-klass - 1982 tog företaget ett första steg till nya influenser kontra företagets klassiska limousiner och stora sedaner.

1990-talet: Sammanslagning och en rad nya modeller.

Under 1990-talet startade ett utvecklingsarbete där Mercedes-Benz började gå mot fler modeller och i flera segment. Ett första steg som var revolutionerade för Mercedes var lanseringen av Mercedes-Benz A-klass som var företagets första bil i småbilsklassen. Man har även lanserat en ännu mindre modell genom dotterbolaget Smart. Utvecklingen har fortsatt där man lanserade en SUV-modell i och med lanseringen av M-klass och 2005 lanserade man B-klass.

1998 slogs sig Mercedes moderbolag Daimler-Benz samman med amerikanska Chrysler Corporation och bildade DaimlerChrysler vilket skapade nya förutsättningar för Mercedes med en rad andra modeller inom koncernen. I dagens koncern ingår Mercedes-Benz i Mercedes Car Group och har ansvar för märkena Smart och Maybach.

Mercedes-Benz idag.

Under senare år har Mercedes-Benz haft problem med kvaliteten och dess driftsäkerhet. Rostskador var ett stort problem på E-klassen från 1995 till 2000 när man bytte till miljövänlig lack. även på senare modeller finns dessa problem i mindre omfattning.

Motorer

Kompakten var den första Mercedes-modell som erbjöds med ett stort antal motoralternativ, en strategi som därefter fortsatt och som ledde till ett mycket stort modellprogram.

W115 betecknade de fyrcylindriga bensin- och dieselvarianterna samt den femcylindriga dieseln medan W114 var beteckningen på de sexcylindriga versionerna. Redan vid presentationen fanns sex motorer att välja på: 200 och 200D var basmodellerna, där dieselversionen såldes nästan enbart som taxi. Den mer anspråksfulle valde 220 eller 220D. Därutöver fanns sexorna 230 och 250. Insprutningsmotorn i 250CE såldes enbart i coupé-karossen.

2,5-litersmotorn M114 hade svårt att klara avgasreningskraven, främst på USA-marknaden och som svar införde Mercedes 2,8-litersmotorn M130 från 1970 som alternativ i 250:n.

I april 1972 tillkom twin cam-sexan M110 i 280 och 280E. Samtidigt utgick M114 helt ur programmet.

I samband med uppdateringen av modellserien i augusti 1973 ersattes 220 av 230.4 och en större dieselmotor tillkom med 240D.

Sista motorvarianten blev den femcylindriga dieselmotorn i 240D 3.0, som introducerades i juli 1974

Mer information om Mercedes 220/8 W115 på Wikipedia

Du bör alltid jämföra pris och kvalitet när du köper avgassystem!

Har du räknat ut hur mycket pengar du lagt ut på sönderrostade avgassystem till MERCEDES. Är inte det en onödig utgift när du kan köpa rostfritt avgassystem?