Länk till prislistan Rostfria avgassystem Mercedes
Bakre ljuddämpare till rostfritt avgassystem Mercedes 250/8 W114-serien
Länk: Rostfria Sportavgassystem Mercedes.
Nedan finner du översättningar på orden rostfria avgassystem (avgasrör) och ljuddämpare. Om du vill så kan du söka på internet för att se om du kan finna något rostfritt avgassystem lika bra och billigt någon annanstans.
Rostfria avgassystem (avgasrör) | Ljuddämpare |
---|---|
Stainless steel exhaust systems |
Silencer & muffler |
Rostfreie Abgasanlagen & Edelstahl Auspuffanlagen |
Abgasschalldämpfer |
Rustfrie udstødninger (udstødningssystem) |
Lyddæmper |
Rustfrie eksos system (eksosanlegg) |
Eksospotte |
översikt skriven på följande språk
Engelska Stainless steel exhaust Mercedes 250/8 Stainless steel exhaust Mercedes - low price & high quality -
Tyska
Edelstahl Auspuffanlage Mercedes 250/8 Edelstahl Auspuffanlage Mercedes - günstiger Preis & hohe Qualität -
Danska Rustfri udstødning Mercedes 250/8 Rustfri udstødning Mercedes - rimelig pris & høj kvalitet -
Norska
Eksosanlegg i rustfritt stål Mercedes 250/8 Rustfritt eksosanlegg Mercedes - billig pris & høy kvalitet -
Raka Rör samarbetar nära med A-Alt -Avgassystem och du kan få produkter samskickade ifrån oss men glöm ej att nämna detta för båda företagen vid beställning! Raka Rör och A-Alt-Avgassystem erbjuder också följande produkter (se under respektive rubrik).
|
---|
Snygga rostfria räcken och glasräcken till låga priser!
Startsida Raka Rör rostfria avgassystem
Informationen här nedan om Mercedes 250/8 114-serien är hämtad ur Wikipedia
Karosen på W114 och W115
Kompakten var den första Mercedes-modell som erbjöds med ett stort antal motoralternativ, en strategi som därefter fortsatt och som ledde till ett mycket stort modellprogram.
W115 betecknade de fyrcylindriga bensin- och dieselvarianterna samt den femcylindriga dieseln medan W114 var beteckningen på de sexcylindriga versionerna. Redan vid presentationen fanns sex motorer att välja på: 200 och 200D var basmodellerna, där dieselversionen såldes nästan enbart som taxi. Den mer anspråksfulle valde 220 eller 220D. Därutöver fanns sexorna 230 och 250. Insprutningsmotorn i 250CE såldes enbart i coupé-karossen.
2,5-litersmotorn M114 hade svårt att klara avgasreningskraven, främst på USA-marknaden och som svar införde Mercedes 2,8-litersmotorn M130 från 1970 som alternativ i 250:n.
I april 1972 tillkom twin cam-sexan M110 i 280 och 280E. Samtidigt utgick M114 helt ur programmet.
I samband med uppdateringen av modellserien i augusti 1973 ersattes 220 av 230.4 och en större dieselmotor tillkom med 240D.
Sista motorvarianten blev den femcylindriga dieselmotorn i 240D 3.0, som introducerades i juli 1974
W114
Produktionen av de större sexcylindriga versionerna uppgick till 401 520 sedaner och 67 048 coupéer.
Versioner:
Modell årsmodell Motor Effekt Bränslesystem
Mercedes 230 1968-76 M180: 6-cyl radmotor ohc 120 hk Dubbla Zenith-förgasare
Mercedes 250/250 C 1968-72 M114: 6-cyl radmotor ohc 130 hk Dubbla Zenith-förgasare
Mercedes 250 CE 1968-72 M114: 6-cyl radmotor ohc 150 hk Bosch bränsleinsprutning
Mercedes 250/250 C 1970-76 M130: 6-cyl radmotor ohc 130 hk Dubbla Zenith-förgasare
Mercedes 280/280 C 1972-76 M110: 6-cyl radmotor dohc 160 hk Enkel Solex-förgasare
Mercedes 280 E/280 CE 1972-76 M110: 6-cyl radmotor dohc 185 hk Bosch bränsleinsprutning
Mer information om Mercedes 250/8 114-serien på Wikipedia
Du bör alltid jämföra pris och kvalitet när du köper avgassystem!
Resultatet blir oftast att avgassystemet blir bäst & billigast att sända efter. Börja undersöka i närområdet som i exemplet nedan men glöm inte av att jämföra med rostfria avgassystem du finner på internet. Var går det att finna lika bra och billiga avgassystem/ljuddämpare till MERCEDES i Småland? T.ex.. Markaryd, Tingsryd, Värnamo, Lagan, Ljungby, Alvesta, Växjö, Nässjö, Gislaved, Gnosjö, Anderstorp, Hillerstorp, Taberg, Jönköping, Huskvarna, Norrahammar, Eksjö, Sävsjö, Vetlanda, Gränna eller Tranås.