Rostfria avgassystem Volvo PV 444 B4B (1953-1956) med stående reservhjulsbalja

Endast bakre ljuddämpare + slutrör finns till försäljning

Länk till prislistan Rostfria avgassystem Volvo

avgassystem-Volvo-PV

Rostfritt avgassystem VOLVO PV 444 B4B med stående reservhjulsbalja 1953-1956 komplett

Avgassystem-Volvo

Bild-länk A-Alt.Avgassystem specialbygger sportavgassystem på plats t.ex. Volvo Duett,Volvo Amazon, Volvo PV 544, Volvo 240 m.fl.:

Sportavgassystem-Volvo-PV

 

Nedan finner du översättningar på orden rostfria avgassystem (avgasrör) och ljuddämpare. Om du vill så kan du söka på internet för att se om du kan finna något rostfritt avgassystem lika bra och billigt någon annanstans.

Rostfria avgassystem (avgasrör) Ljuddämpare
Stainless steel exhaust systems
Silencer & muffler
Rostfreie Abgasanlagen & Edelstahl Auspuffanlagen
Abgasschalldämpfer
Rustfrie udstødninger (udstødningssystem)
Lyddæmper
Rustfrie eksos system (eksosanlegg)
Eksospotte

översikt skriven på följande språk

Engelska Stainless steel exhaust Volvo PV444 Stainless steel exhaust Volvo PV444 - low price & high quality -
Tyska Edelstahl Auspuffanlage Volvo PV444 Edelstahl Auspuffanlage Volvo PV444 - günstiger Preis & hohe Qualität -
Danska Rustfri udstødning Volvo PV444 Rustfri udstødning Volvo PV444 - rimelig pris & høj kvalitet -
Norska Eksosanlegg i rustfritt stål Volvo PV444 Rustfritt eksosanlegg Volvo PV444 - billig pris & høy kvalitet -

Raka Rör samarbetar nära med A-Alt -Avgassystem och du kan få produkter samskickade ifrån oss men glöm ej att nämna detta för båda företagen vid beställning! Raka Rör och A-Alt-Avgassystem erbjuder också följande produkter (se under respektive rubrik).

Raka Rör
A-Alt-Avgassystem Tel. 031-27 25 25
Sportavgassystem Volvo
Katalysatorer
Aluminiumrör & böjar
Rostfria slangklämmor
Silikonslang & böjar
glasräcken
Diesel trimboxar
-
Rostfria flexrör
-
Rostfria V-band kit

 

Snygga rostfria räcken och glasräcken till låga priser!

 

rostfritt räcke
prisvärda-räcken

 

Startsida Raka Rör rostfria avgassystem

Informationen här nedan om Volvo PV 444 är hämtad ur Wikipedia

Volvo PV444: september 1944 - september 1950. Serieproduktionen startade på allvar i februari 1947. Vagnen hade delad vind- och bakruta; vakuumdrivna vindrutetorkare; Carter fallförgasare; däcksdimension 5.00x16"; inredning i färgkombinationen gult/grönt; instrumentpanel med instrumenten i mitten: under den halvcirkelformade hastighetsmätaren fanns fem fyrkantiga mätare för laddning, oljetryck, bränsle, temperatur samt vägmätare; startmotorn aktiverad via startknapp; stötfångare i ett stycke; bakre nummerplåten placerad på bagagerumsluckan; reservhjulet placerat på bagagerumsgolvet; körriktningsvisare i form av pilar placerade i b-stolpen; små bakljus placerade lågt nere på skärmarna. Likt T-Forden kunde bilen fås i vilken färg som helst, bara kunden valde svart.

I slutet av serien tillverkade Volvo 700 vagnar (vissa uppgifter säger 500) typ PV444 Special. Till skillnad från standardvagnen hade den duvgrå lack; grå/röd inredning; stötfångarhorn; rostfria lister på skärmarna; vita däcksidor; snobbringar på fälgarna; kromdekor på huvsidorna samt huvkråka.

Efter introduktionen av PV444B fick bilarna beteckningen PV444A resp. PV444AS. Produktionen uppgick till 11 804 st A och 700 st AS.

Volvo PV444B: september 1950 - juni 1951. Högre motoreffekt via ny kamaxelprofil; ny instrumentpanel med rund hastighetsmätare framför föraren, omgiven av två fyrkantiga mätartavlor för övriga instrument; inredning i grått/blått; startmotorn aktiverad via tändningsnyckeln; tredelade stötfångare med avvisarhorn; bakre nummerplåten nedflyttad till stötfångaren; körriktningspilarna ersatta av en T-formad körriktningsvisare placerad mitt på taket, av folkhumorn döpt till "takgök".

Produktionen uppgick till 4 500 st B och 3 000 st BS.

Volvo PV444C: juni 1951 - juli 1952. Däcksdimension 5.90x15"; antalet fälgbultar utökas från fyra till fem.

Produktionen uppgick till 3 500 st C och 4 500 st CS.

Volvo PV444D: augusti 1952 - november 1953. Modifierad styrning; kraftigare generator; takgöken ersätts av sidoblinkers på b-stolpen; värmeanläggning konstruerad internt hos Volvo kan levereras som extrautrustning; DS-modellen kunde levereras med en maroonröd metalliclack och röd/beige inredning.

Produktionen uppgick till 3 500 st D och 5 500 st DS.

Volvo PV444E: december 1953 - november 1954. Nya stötfångarhorn; på ES ersätts den duvgrå lacken av pärlgrå; i slutet av serien införs Zenith-förgasare och värmeanläggning blir standard; i november 1954 införs PV-garantin, en femårig vagnskadeförsäkring.

Produktionen uppgick till 14 350 st E och 17 599 st ES.

Volvo PV444H: december 1954 - november 1955. Hel, större bakruta; större bakljus placerade på karossidan; reservhjulet placerat stående till höger i bagagerummet; HS kunde levereras i midnattsblått; i slutet av serien börjar svarta bilar lackas i svart även invändigt, i stället för den tidigare grå lacken.

I september 1955 startade exporten till USA av HS-modellen. USA-vagnarna försågs med B14A-motorn från P1900. Med högre kompression, annan kamaxel och dubbla SU-förgasare gav motorn 70 hk vid 5500 r/m, vilket gav bilen en toppfart på över 140 km/h.

Produktionen uppgick till 29 046 st H/HS.

Volvo PV444K: december 1955 - januari 1957. Högre motoreffekt via ny kamaxelprofil och högre kompression; ny kylargrill. En tredje modell introduceras: PV444 California, en KS med vit lack och gul/svart klädsel.

Produktionen uppgick till 33 918 st K/KS.

Mer information om Volvo PV 544 på Wikipedia

Du bör alltid jämföra pris och kvalitet när du köper avgassystem!

Om du tror på tester av avgassystem m.m. i tidningar så är det lärorikt att se vilket betyg fabrikatet fick i den vars lokal testet ägde rum eller dess värste konkurrent.

Förvånad? Bli inte det! Lär dig ifrågasätta! Bli positivt överraskad om en test är opartiskt gjord!

Ytterligare information om Volvo PV avgassystem finner du på Volvo PV sidorna nedan.

Rostfritt avgassystem Volvo PV 444 B4B 1944-53

Rostfritt avgassystem Volvo PV 444/544 B16

Rostfritt avgassystem Volvo PV 544 B18