Vi erbjuder inte längre färdigproducerade rostfria avgassystem till Jaguar. Alternativen som vi erbjuder är följande:
Startsida: Rostfria Avgassystem
Prislista rostfria avgassystem
Du finner andra avgassystems-relaterade bildelar hos A-Alt-Avgassystem t.ex. katalysator, flexrör, sportavgassystem, dieseltrimning
JAGUAR (Bilmodeller med katalysator) vid M före prisuppgift ingår monteringssats | |||
Pris | Bilmodell | Art.nr.: | |
Ring! | Jaguar XJ6 3.2 & 4.0 (9/90-9/94) bakom kat. | XJAG01 | |
Ring! | Jaguar XJ 3.2i & 4.0i (9/94-9/97) bakom kat. | XJAG02 | |
Ring! | Jaguar XJS 3.6 coupé & cabriolet (87-5/91) bakom kat. | XJAG03 | |
Ring! | Jaguar XJS 4.0 chnr-185819 (5/91-93) bakom kat. | XJAG04 | |
Ring! | Jaguar XJS 5.3 chnr-185819 (5/91-93) bakom kat. | XJAG05 | |
Ring! | Jaguar XJS 5.3 HE (90-) bakom kat. | XJAG06 | |
Ring! | Jaguar XJ8 4.0i coupé & cabriolet (10/96-) bakom kat. | XJAG07 | |
JAGUAR (Bilmodeller utan katalysator) | |||
Ring! | Jaguar SS 100 (38-40) komplett | JAG101 | |
Ring! | Jaguar 1.5-liter (38-48) komplett | JAG102 | |
Ring! | Jaguar 2.5, 3.5-liter MK 4 (38-48) komplett | JAG103 | |
Ring! | Jaguar 2.5, 3.5-liter MK 5 (49-51) komplett | JAG104 | |
Ring! | Jaguar XK120 dubbelt (48-54) komplett | JAG105 | |
Ring! | Jaguar XK120 enkelt (50-54) komplett | JAG106 | |
Ring! | Jaguar XK140 enkelt NFP (55-56) | JAG107 | |
Ring! | Jaguar XK140 dubbelt man LHD (54-61) komplett | JAG108 | |
Ring! | Jaguar XK140 dubbelt man RHD (54-61) komplett | JAG109 | |
Ring! | Jaguar XK140 dubbelt aut RHD (54-61) komplett | JAG110 | |
Ring! | Jaguar XK150,150S dubbelt man LHD (54-61) komplett | JAG111 | |
Ring! | Jaguar XK150,150S dubbelt man RHD (54-61) komplett | JAG112 | |
Ring! | Jaguar XK150,150S dubbelt aut RHD (54-61) komplett | JAG113 | |
Ring! | Jaguar MK 1 2.4 (55-59) komplett | JAG114 | |
Ring! | Jaguar MK 1 3.4 (57-59) komplett | JAG115 | |
Ring! | Jaguar MK 1 3.8 sedan komplett | JAG116 | |
Ring! | Jaguar MK 2 2.4 (60-64) komplett | JAG117 | |
Ring! | Jaguar MK 2 3.4, ch.nr. -150700 (60-61) komplett | JAG118 | |
Ring! | Jaguar MK 2 3.4 (61-62) komplett | JAG119 | |
Ring! | Jaguar MK 2 3.4, ch.nr. 158296- (62-69) komplett | JAG120 | |
Ring! | Jaguar MK 2 3.8, ch.nr. -200405 (60-61) komplett | JAG121 | |
Ring! | Jaguar MK 2 3.8 (61-63) komplett | JAG122 | |
Ring! | Jaguar MK 2 3.8 340, ch.nr. 207228- (63-69) komplett | JAG123 | |
Ring! | Jaguar MK 2 240 sedan 3.4,3.8 (67-69) komplett | JAG124 | |
Ring! | Jaguar MK 7 (51-57) komplett | JAG125 | |
Ring! | Jaguar MK 8 MK9 (56-59) komplett | JAG126 | |
Ring! | Jaguar MK 9, ch.nr. 775032- (59-61) komplett | JAG127 | |
Ring! | Jaguar MK 10 3.8, 4.2 420G (61-68) komplett | JAG128 | |
Ring! | Jaguar S-type 3.4, 3.8 420 (63-69) komplett | JAG129 | |
Ring! | Jaguar C-type (51-53) komplett | JAG130 | |
Ring! | Jaguar E-type serie 1 (61-68) komplett | JAG131 | |
Ring! | Jaguar E-type serie 2 (68-71) komplett | JAG132 | |
Ring! | Jaguar E-type 2+2 serie 1 (66-68) komplett | JAG133 | |
Ring! | Jaguar E-type 2+2 serie 2 (68-71) komplett | JAG134 | |
Ring! | Jaguar E-type serie 1 & 2 grenrör (61-71) | JAG135 | |
Ring! | Jaguar E-type V12 utan 4-utblås/slutrör (71-75) utan främre rör | JAG136 | |
Ring! | Jaguar E-type V12 4-utblås (71-75) | JAG136B | |
Ring! | Jaguar E-type V12 grenrör (71-75) | JAG137 | |
Ring! | Jaguar E-type V12 framrör (71-75) | JAG137B | |
Ring! | Jaguar XJ6 2.8 serie 1 LWB (68-73) komplett | JAG138 | |
Ring! | Jaguar XJ6 2.8 serie 1 SWB (68-73) utan främre rör | JAG139 | |
Ring! | Jaguar XJ6 4.2 serie 1 LWB (68-73) komplett | JAG140 | |
Ring! | Jaguar XJ6 4.2 serie 1 SWB (68-73) utan främre rör | JAG141 | |
Ring! | Jaguar XJ6 3.4, 4.2 serie 2 LWB (73-78) utan främre rör | JAG142 | |
Ring! | Jaguar XJ6 3.4, 4.2 serie 2 SWB (73-78) utan främre rör | JAG143 | |
Ring! | Jaguar XJ6 3.4, 4.2 serie 3 (79-82) utan främre rör | JAG144 | |
Ring! | Jaguar XJ6 3.4, 4.2 serie 3 (81-87) utan främre rör | JAG145 | |
Ring! | Jaguar XJ6 2.9, 3.6 (86-88) utan främre rör | JAG146 | |
Ring! | Jaguar XJ6 olika modeller framrör, se även JAG165 o JAG166 | JAG147 | |
Ring! | Jaguar XJ6 olika modeller framrör | JAG165 | |
Ring! | Jaguar XJ6 olika modeller framrör | JAG166 | |
Ring! | Jaguar XJ12 serie 1 & 2 LWB (72-74) utan främre rör | JAG149 | |
Ring! | Jaguar XJ12 serie 1 & 2 SWB (72-74) utan främre rör | JAG150 | |
Ring! | Jaguar XJ12 serie 2 LWB (74-76) utan främre rör | JAG151 | |
Ring! | Jaguar XJ12 serie 2 SWB (74-76) utan främre rör | JAG152 | |
Ring! | Jaguar XJ12 serie 2 LWB (76-78) utan främre rör | JAG153 | |
Ring! | Jaguar XJ12 serie 3 (79-) utan främre rör | JAG154 | |
Ring! | Jaguar XJ12 par framrör | JAG155 | |
Ring! | Jaguar XJ12 par framrör | JAG155A | |
Ring! | Jaguar XJ12 par framrör | JAG155B | |
Ring! | Jaguar XJ12 par framrör | JAG155C | |
Ring! | Jaguar XJ12 grenrör | JAG156 | |
Ring! | Jaguar XJS serie 1 (75-76) utan främre rör | JAG157 | |
Ring! | Jaguar XJS serie 2 (76-79) utan främre rör | JAG158 | |
Ring! | Jaguar XJS serie 3 (79-6/81) utan främre rör | JAG159 | |
Ring! | Jaguar XJS HE 5.3 (7/81-) utan främre rör | JAG160 | |
Ring! | Jaguar XJS 3.6 coupé & cabrio (83-87) utan främre rör | JAG161 | |
Ring! | Jaguar XJS 3.6 coupé & cabrio (87-) utan främre rör | JAG162 | |
Ring! | Jaguar XJS par framrör | JAG163 | |
Ring! | Jaguar XJS par framrör | JAG163B | |
Ring! | Jaguar XJS par framrör | JAG163C |
Bra katalysatorer till billigt pris finner du hos
A-Alt-Avgassystem tel. 031- 27 25 25
Länk: Jaguar katalysatorer
Nedan finner du översättningar på orden rostfria avgassystem (avgasrör) och ljuddämpare. Om du vill så kan du söka på internet för att se om du kan finna något rostfritt avgassystem lika bra och billigt någon annanstans.
Rostfria avgassystem (avgasrör) |
Ljuddämpare |
---|---|
Stainless steel exhaust systems |
Silencer & muffler |
Rostfreie Abgasanlagen & Edelstahl Auspuffanlagen |
Abgasschalldämpfer |
Rustfrie udstødninger (udstødningssystem) |
Lyddæmper |
Rustfrie eksos system (eksosanlegg) |
Eksospotte |
(Längst ned på denna sida hittar du översättningar till fler språk!)
översikt skriven på följande språk
Engelska Stainless steel exhaust Stainless steel exhaust Jaguar - low price & high quality -
Tyska Edelstahl Auspuffanlage Edelstahl Auspuffanlage Jaguar - günstiger Preis & hohe Qualität -
Danska Rustfri udstødning Rustfri udstødning Jaguar - rimelig pris & høj kvalitet -
Norska Eksosanlegg i rustfritt stål Rustfritt eksosanlegg Jaguar - billig pris & høy kvalitet -
Raka Rör samarbetar nära med A-Alt-Avgassystem och du kan få produkter samskickade ifrån oss men glöm ej att nämna detta för båda företagen vid beställning! Raka Rör och A-Alt-Avgassystem erbjuder också följande produkter (se under respektive rubrik).
Raka Rör |
A-Alt-Avgassystem Tel. 031-27 25 25 |
---|---|
Sportavgassystem Jaguar |
|
Katalysatorer |
|
Aluminiumrör & böjar |
|
Rostfria slangklämmor |
|
Silikonslang & böjar |
|
Diesel trimboxar |
|
- |
Rostfria flexrör |
- |
Rostfria V-band kit |
Snyggt glasräcke.Billigt i Göteborg (Mölndal).
Startsida Raka Rör rostfria avgassystem
Informationen här nedan om Jaguar är hämtad ur Wikipedia
Jaguar är ett brittiskt bilmärke som ägs av indiska Tata Motors. Jaguar började som tillverkare av sidovagnar till motorcyklar men tillverkar idag sportiga lyxbilar.
Märket har ägnat sig åt i flera olika typer av bilsporter. 2000-2004 deltog Jaguar i formel 1 med stallet Jaguar Racing.
Företaget bildades den 4 september 1922 som Swallow Sidecar Company av de två motorcykelentusiasterna William Lyons och William Walmsley. Från början var produktionen inriktad på sidovagnar (eng. sidecar) till motorcyklar, därav namnet. Lyons sökte att utöka företagets verksamhet och 1927 byggde man karossen till småbilen Austin Seven. Efter det fick Swallow kontrakt på att bygga karosser till Morris Cowley, Fiat 509A, Swift Nine och Standard Big Nine. 1931 introducerade man en egen serie bilar under namnet SS och redan några månader senare gjorde man succé med modellerna SS I och SS II på London Motor Show. Harry Weslake, en av dåtiden mest framträdande bilkonstruktörer, kom in i företaget 1935 och samma år använde man namnet Jaguar för första gången som namn på sina nya sportbilar. Den mest kända bilen från den här tiden var sportbilen SS 100 som hade en maxhastighet på 160 km/h och en acceleration på 0-100 på 10,5 sekunder.
Företaget bytte namn till Jaguar Cars under andra världskriget eftersom initialerna SS inte var helt gångbara vid den tiden. 1946 utvecklade man modellen XK120 som inspirerades av BMW 328. När den lanserades 1948 blev den en omedelbar succé, och uppmättes som den snabbaste serieproducerade bilen av sin tid. 1958 efterträddes den av modellen XK140 som hade en ännu kraftfullare motor på 190 hk. Den sista modellen i serien, XK150, kom 1957 och trots att designen var något föråldrad vid detta laget producerades den fram till 1961.
På 50-talet hade Jaguar blivit ett renodlat lyx- och sportbilsmärke vilket gjorde företaget sårbart för eventuella nedgångar i ekonomin och därför lanserade man en bil för en större marknad: MK I. Dess efterföljare Mk II blev en storsäljare.
Jaguar XK-E Roadster, modell 1963.
På Genèves motormässa 1961 lanserade företaget en av bilhistoriens mest klassiska sportbilar - Jaguar E-type. Den blev en omedelbar sensation då den var mycket snabb, hade en stark acceleration, var komfortabel och mycket vacker.
Jaguar E-type var förstahandsvalet för TV-produktionsbolaget ITC när de skulle förse figuren Helgonet med en bil till den nya TV-serien 1961. Långa leveranstider och ointresse från Jaguars sida gjorde dock att man valde Volvo P1800 istället. Till TV-serien Return of the Saint ett decennium senare hade Jaguar dock insett propagandavärdet och upplät en Jaguar XJ-S.
Jaguar slogs ihop med British Leyland (BL) 1968 och dessa bildade Storbritanniens största bilföretag. 1972 drog sig eldsjälen, den numera adlade sir William Lyons tillbaka, vilket ledde till stor förvirring inom företaget och 1975 införlivades hela Jaguar i BL. I slutet på 70-talet lades flera fabriker ner och moralen bland arbetarna var låg. 1980 fick företaget en ny VD i John Egan som började återuppbygga företaget och 1984 blev Jaguar åter ett eget bolag. Följande år avled grundaren William Lyons. 1989-1990 köptes Jaguar upp av den amerikanska biljätten Ford. Jaguar-ägda Daimler följde även med i köpet, men finns fortfarande kvar som eget märke.
På senare år har företagets brottats med dåliga finanser och för att få upp produktionstalen. Ett av sätten var när man gjorde den historiska introduktionen av en kombimodell X-Type Estate. X-Type Sedan och Estate byggs i fabriken i Halewood, Liverpool. Även moderföretaget Ford hade en längre tid brottats med dåliga finanser och försämrade försäljningssiffror och till slut blev man således tvungna att göra sig av med flera av dotterbolagen. Därför såldes den första juni 2008 Jaguar tillsammans med systermärket Land Rover till indiska Tata Motors.
* SS I (1931–36)
* SS II (1932–36)
* SS Jaguar 90/100 (1935–40)
* SS Jaguar 11⁄2 litre/21⁄2 litre/31⁄2 litre (1936–49)
* Jaguar Mk V (1948–50)
* Jaguar XK120/140/150 (1948–61)
* Jaguar Mk VII/Mk VIII/Mk IX (1950–61)
* Jaguar C-Type (1951–53)
* Jaguar D-Type (1954–57)
* Jaguar Mk I/Mk II (1956–69)
* Jaguar E-type (1961–75)
* Daimler 21⁄2 litre V8/250 V8 (1962-69)
* Jaguar Mk X/420G (1962–69)
* Jaguar S-type (1964–69)
* Jaguar 420 (1966–69)
* Jaguar XJ (1969–87)
* Jaguar XJ-S (1975–96)
* Jaguar XJR (1982–92)
* Jaguar XJ (1986–2002)
* Jaguar XJ220 (1991–94)
* Jaguar XK (1996–2005)
* Jaguar S-type (1998–2007)
* Jaguar X-type (2001– )
* Jaguar XJ (2003– )
* Jaguar XK (2006– )
* Jaguar XF (2007– )
Språk
|
- |
- |
---|---|---|
Svenska |
rostfritt avgassystem (avgasrör) |
ljuddämpare |
Albanska |
pandryshkshëm marmitë |
skapamento |
Afrikaans |
vlekvrye staal uitlaatstelsel |
knaaldemper |
Arabiska |
الفولاذ المقاوم للصدأ العادم |
- |
Bulgariska |
неръждаема отработените |
Шумозаглушител |
Estniska |
roostevaba väljalaskesüsteem |
summuti |
Filippinska |
hindi kinakalawang na asero tambutso sistema |
silencer |
Finska |
ruostumaton pakoputkisto |
äänenvaimennin |
Franska |
d'échappement en acier inoxydable |
silencieux |
Grekiska |
ανοξείδωτο καυσαερίων |
Σιγαστήρας |
Hebreiska |
אלחלד פליטה |
משתיק קול |
Hindi |
Jang Rodhak Loha Dhavani Rodhak Yantra |
- |
Holländska |
roestvrij uitlaat |
geluiddemper |
Indonesiska |
stainless memperkurus |
alat peredam bunyi |
Isländska |
Ryðfrítt útblásturskerfi |
hljóðdeyfirinn |
Italienska |
di scarico inox |
silenziatore |
Japanska |
ステンレス排気 |
消音器 |
Katalanska |
d'escapament d'acer inoxidable |
silenciador |
Kinesiska |
不锈钢排气系统 |
消声器 |
Koreanska |
스테인레스 배기 |
소음기 |
Kroatiska |
nehrđajući ispušnih |
surdina |
Lettiska |
nerūsējošā izplūdes |
klusinātājs |
Litauiska |
nerūdijančio išmetamųjų |
duslintuvas |
Polska |
nierdzewnej spalin |
tłumik |
Portugisiska |
inoxidável escape |
silencioso |
Rumänska |
inoxidabil de evacuare |
ţeavă de eşapament |
Ryska |
нержавеющей выхлопной |
глушитель |
Serbiska |
нерђајући издувних |
сурдина |
Slovakiska |
nerezové výfukové |
tlmič |
Slovenska |
nerjavno izpušnih |
dušilec zvoka |
Spanska |
de escape de acero inoxidable |
silenciador |
Thailändska |
วิรัชตายอดตายอยาก |
ระงับเสียง |
Tjeckiska |
nerezové výfukové |
tlumič |
Turkiska |
paslanmaz egzos |
susturucu |
Ukrainska |
нержавіючої вихлопної |
глушник |
Ungerska |
rozsdamentes kipufogó |
hangtompító |
Vietnamesiska |
stainless exhaust |
silencer |
Bra Jaguar avgassystem i rostfritt är självklart det bästa alternativet!