Rostfria-Avgassystem-Jensen

Vi erbjuder inte längre färdigproducerade rostfria avgassystem till Jensen. Alternativen som vi erbjuder är följande:

  1. Du kan köpa rostfria ljuddämpare och övriga delar från oss och bygga ditt egna rostfria avgassystem.
  2. A-Alt-Avgassystem bygger ett rostfritt avgassystem åt dig om du kommer dit med bilen. Du måste boka tid i förväg (se länk nedan).
  3. Vi hänvisar dig till någon leverantör i utlandet som kan sända dig ett färdigt rostfritt avgassystem.(Räkna med att det blir betydligt dyrare).

Startsida: Rostfria Avgassystem

Prislista rostfria avgassystem

Du finner andra avgassystems-relaterade bildelar hos A-Alt-Avgassystem t.ex. katalysator, flexrör, sportavgassystem, dieseltrimning

Jensen (Ett M före priset innebär att monteringssats ingår!)
  Pris Bilmodell Art.nr.:
Ring! Jensen 541, 541R, 541S (55-62) komplett JEN101
Ring! Jensen CV8 (62-66) komplett JEN102
Ring! Jensen FF (66-71) komplett JEN103
Ring! Jensen Healey 4-vxl (73-76) Y-rör och bakåt JEN104
Ring! Jensen Healey 5-vxl (73-76) Y-rör och bakåt JEN105
Ring! Jensen Healey (73-76) grenrör JEN106
Ring! Jensen Interceptor MK1, 2, 3 (-7/72) komplett JEN107
Ring! Jensen Interceptor MK3 (7/72-76) komplett JEN108

Avgassystem-Jensen

Nedan finner du översättningar på orden rostfria avgassystem (avgasrör) och ljuddämpare. Om du vill så kan du söka på internet för att se om du kan finna något rostfritt avgassystem lika bra och billigt någon annanstans.

Rostfria avgassystem (avgasrör) Ljuddämpare
Stainless steel exhaust systems
Silencer & muffler
Rostfreie Abgasanlagen & Edelstahl Auspuffanlagen
Abgasschalldämpfer
Rustfrie udstødninger (udstødningssystem)
Lyddæmper
Rustfrie eksos system (eksosanlegg)
Eksospotte

översikt skriven på följande språk

Engelska Stainless steel exhaust Stainless steel exhaust Jensen - low price & high quality -
Tyska Edelstahl Auspuffanlage Edelstahl Auspuffanlage Jensen - günstiger Preis & hohe Qualität -
Danska Rustfri udstødning Rustfri udstødning Jensen - rimelig pris & høj kvalitet -
Norska Eksosanlegg i rustfritt stål Rustfritt eksosanlegg Jensen - billig pris & høy kvalitet -

Raka Rör samarbetar nära med A-Alt -Avgassystem och du kan få produkter samskickade ifrån oss men glöm ej att nämna detta för båda företagen vid beställning! Raka Rör och A-Alt-Avgassystem erbjuder också följande produkter (se under respektive rubrik).

Raka Rör
A-Alt-Avgassystem Tel. 031-27 25 25
Sportavgassystem
Katalysatorer
Aluminiumrör & böjar
Rostfria slangklämmor
Silikonslang & böjar
Diesel trimboxar
-
Rostfria flexrör
-
Rostfria V-band kit

 

Snyggt glasräcke.Billigt i Göteborg (Mölndal).

Glasräcke
Räcken-inomhus

 

 

Startsida Raka Rör rostfria avgassystem

Informationen här nedan om Jensen är hämtad ur Wikipedia

Jensen Motors

Jensen Motors var en brittisk biltillverkare verksam i West Bromwich åren 1935-1976.

Historia

1935 övertog bröderna Richard och Alan Jensen firman W.J. Smiths & Sons från sin avlidna arbetsgivare och döpte om den till Jensen Motors. Den första bilen bröderna tillverkade kallades White Lady, och bilen finns fortfarande kvar. Under åren fram till Andra världskriget byggde Jensen ett litet antal fordon och karosser för lastbilar och bussar, innan tillverkningen lades ner på grund av kriget.

Efter andra världskriget

Jensen PW var företagets första efterkrigsmodell, men på grund av råvarubristen efter kriget tillverkades den endast i ett fåtal exemplar. En modern coupé följde 1950 som kallades Jensen Interceptor. Den tillverkades fram till 1958. Modell 541 som presenterades 1955 innebar ett radikalt steg framåt i tekniskt hänseende: modellen hade en kaross av glasfiber, ett material som är betydligt lättare än stål och som ger bilen en relativt låg vikt. Lika innovativt var skivbromsarna som från 1956 fanns i Jensen, något som var ovanligt i serietillverkade bilar vid denna tid. Modell 541 ersattes 1962 av Jensen C-V8, som drevs av en 5,9-liters V8 från Chrysler istället för den tidigare raka sexcylindriga motorn från Austin. Senare kom en motor på 6,3 liter att användas. Den relativt lätta bilen blev genom den mäktiga motorn en av sin tids snabbaste fyrsitsiga bilar, som med sin aggressiva formgivning såväl lockade som stötte bort kunder. Under den fyra år långa produktionstiden lämnade 500 fordon fabriken i West Bromwich.

Jensen ägnade sig förutom åt tillverkning av egna modeller åt legotillverkning för andra biltillverkare. Bland annat byggde man Austin-Healey, men även Volvo P1800 under åren 1960 till 1963 innan Volvo tog över tillverkningen själva.

Interceptor

1966 ersattes C-V8 av en ny modell som fick det nygamla namnet Interceptor. Karossen, som nu åter var av stål, ritades av den italienska firman Carrozzeria Touring och tillverkades till en början i Italien (hos Vignale) innan Jensen övertog tillverkningen. Precis som i C-V8, användes Chryslers V8 på 6,3 liter, men från 1971 användes motorer på 7,2 liter. Samtidigt som Interceptor presenterades systermodellen FF (Ferguson Formula), en teknisk sensation: den första personbilen med seriebyggd fyrhjulsdrift, en teknik som utvecklats av Ferguson Research. Det var även första gången som låsningsfria ABS-bromsar (Maxaret-systemet från Dunlop) monterats på en serietillverkad bil. Den tekniska revolutionen gav dock inte Jensen några stora försäljningsframgångar utan produktionen stannade vid runt 320 tillverkade exemplar, uteslutande högerstyrda bilar. Det senare var en avgörande faktor för den dåliga försäljningen. Modifiering till vänsterstyrning hade varit kostsam och svår, men utan den var bilen i praktiken osäljbar i USA. Produktionen av FF lades ner 1971. Tillverkningen av Interceptor fortsatte dock och ytterligare 7000 exemplar tillverkades (även en cabriolet- och en coupé-modell fanns). Ny toppmodell blev Interceptor SP (SP står för "Six Pack") vars motor med tre dubbelförgasare gav 385 hästkrafter. Men av denna modell kom bara totalt 232 fordon att tillverkas mellan 1971 och 1973, då motorn inte uppfyllde avgasreningskraven som införts på den viktiga USA-marknaden.

Qvale-eran

I april 1970 gick amerikanen Kjell Qvale in i Jensen Motors. Qvale var som importör av lyxbilar intresserad av en ersättare till Austin Healey, sedan denna modell, vars kaross tillverkades hos Jensen, lagts ner. Medan tillverkningen av Interceptorn oförändrat gick vidare utvecklade ingenjörerna i samarbate med Donald Mitchell Healey en tvåsitsig roadster som drevs av en fyrcylindrig motor på 2 liter från Lotus. 1972-1976 tillverkades Jensen Healey i omkring 10 000 exemplar. Framförallt bilarna i den första produktionsserien hade kvalitetsproblem som låg i den ringa prövningen av motorn som senare användes i Lotus Esprit.

Slutet

Den utblivna framgången för den tilltänkta volymmodellen Jensen-Healey ledde i förbindelse med oljekrisen till finansiella svårigheter som ledde till företagets konkurs 1976. Ur konkursboet uppstod företaget "Jensen Parts & Service" som skulle ta hand om service- och reservdelsmarknaden. Bredvid totalrestaurationer erbjöd företaget 1983-1992 en reviderad version av Interceptor som såldes som Interceptor IV och som drevs av en 5,9 liters V8 från Chrysler. Bara 15 bilar lämnande verkshallarna och planerna på en Interceptor fullföljdes inte då företaget slutgiltigt likviderades 1993. Det senaste försöket att återuppliva märket misslyckades 2002 då tillverkningen av roadster Jensen S-V8 som presenterades 1998 lades ner efter bara 32 tillverkade exemplar.

Modeller

* Jensen S-type (1936 - 1941)
* Jensen H-type (1938 - 1945)
* Jensen PW (1946 - 1952)
* Jensen Interceptor (1949 - 1957)
* Jensen 541 (1954 - 1963)
* Jensen CV8 (1962 - 1966)
* Jensen Interceptor (1966 - 1976)
* Jensen FF (1966 - 1971)
* Jensen Healey (1972 - 1975)
* Jensen GT (1975 - 1976)
* Jensen Interceptor Series 4 (1983 - 1992)
* Jensen S-V8 (2001 - 2002)

Mer information om Jensen på Wikipedia

Språk
-
-
Svenska
rostfritt avgassystem (avgasrör)
ljuddämpare
Albanska
pandryshkshëm marmitë
skapamento
Afrikaans
vlekvrye staal uitlaatstelsel
knaaldemper
Arabiska
الفولاذ المقاوم للصدأ العادم
-
Bulgariska
неръждаема отработените
Шумозаглушител
Estniska
roostevaba väljalaskesüsteem
summuti
Filippinska
hindi kinakalawang na asero tambutso sistema
silencer
Finska
ruostumaton pakoputkisto
äänenvaimennin
Franska
d'échappement en acier inoxydable
silencieux
Grekiska
ανοξείδωτο καυσαερίων
Σιγαστήρας
Hebreiska
אלחלד פליטה
משתיק קול
Hindi
Jang Rodhak Loha Dhavani Rodhak Yantra
-
Holländska
roestvrij uitlaat
geluiddemper
Indonesiska
stainless memperkurus
alat peredam bunyi
Isländska
Ryðfrítt útblásturskerfi
hljóðdeyfirinn
Italienska
di scarico inox
silenziatore
Japanska
ステンレス排気
消音器
Katalanska
d'escapament d'acer inoxidable
silenciador
Kinesiska
不锈钢排气系统
消声器
Koreanska
스테인레스 배기
소음기
Kroatiska
nehrđajući ispušnih
surdina
Lettiska
nerūsējošā izplūdes
klusinātājs
Litauiska
nerūdijančio išmetamųjų
duslintuvas
Polska
nierdzewnej spalin
tłumik
Portugisiska
inoxidável escape
silencioso
Rumänska
inoxidabil de evacuare
ţeavă de eşapament
Ryska
нержавеющей выхлопной
глушитель
Serbiska
нерђајући издувних
сурдина
Slovakiska
nerezové výfukové
tlmič
Slovenska
nerjavno izpušnih
dušilec zvoka
Spanska
de escape de acero inoxidable
silenciador
Thailändska
วิรัชตายอดตายอยาก
ระงับเสียง
Tjeckiska
nerezové výfukové
tlumič
Turkiska
paslanmaz egzos
susturucu
Ukrainska
нержавіючої вихлопної
глушник
Ungerska
rozsdamentes kipufogó
hangtompító
Vietnamesiska
stainless exhaust
silencer

Bra Jensen avgassystem i rostfritt är självklart det bästa alternativet!