Vi erbjuder inte längre färdigproducerade rostfria avgassystem till NSU. Alternativen som vi erbjuder är följande:
Startsida: Rostfria Avgassystem
Prislista rostfria avgassystem
Du finner andra avgassystems-relaterade bildelar hos A-Alt-Avgassystem t.ex. katalysator, flexrör, sportavgassystem, dieseltrimning
NSU (Ett M före priset innebär att monteringssats ingår!) | |||
Pris | Bilmodell | Art.nr.: | |
Ring! | NSU Prinz 1000, 1200, TT (no heat exchanger) (64-72) | YBB169 | |
Ring! | NSU Prinz 1200 (65-73) | YBB170 | |
Ring! | NSU Prinz 4 (61-73) | YBB171 | |
Ring! | NSU Reactor endast grenrör | YBB172 | |
Ring! | NSU RO 80 dubbelt (68-77) komplett | YBB173 | |
Ring! | NSU RO 80 enkelt (68-) komplett | YBB174 | |
Ring! | NSU Sport Prinz (no heat exchanger) (59-67) | YBB175 | |
Ring! | NSU Wankel Spyder (64-67) | YBB176 |
Nedan finner du översättningar på orden rostfria avgassystem (avgasrör) och ljuddämpare. Om du vill så kan du söka på internet för att se om du kan finna något rostfritt avgassystem lika bra och billigt någon annanstans.
Rostfria avgassystem (avgasrör) | Ljuddämpare |
---|---|
Stainless steel exhaust systems |
Silencer & muffler |
Rostfreie Abgasanlagen & Edelstahl Auspuffanlagen |
Abgasschalldämpfer |
Rustfrie udstødninger (udstødningssystem) |
Lyddæmper |
Rustfrie eksos system (eksosanlegg) |
Eksospotte |
översikt skriven på följande språk
Engelska Stainless steel exhaust Stainless steel exhaust NSU - low price & high quality -
Tyska Edelstahl Auspuffanlage Edelstahl Auspuffanlage NSU - günstiger Preis & hohe Qualität -
Danska Rustfri udstødning Rustfri udstødning NSU - rimelig pris & høj kvalitet -
Norska Eksosanlegg i rustfritt stål Rustfritt eksosanlegg NSU - billig pris & høy kvalitet -
Raka Rör samarbetar nära med A-Alt-Avgassystem och du kan få produkter samskickade ifrån oss men glöm ej att nämna detta för båda företagen vid beställning! Raka Rör och A-Alt-Avgassystem erbjuder också följande produkter (se under respektive rubrik).
Raka Rör |
A-Alt-Avgassystem Tel. 031-27 25 25 |
---|---|
Sportavgassystem |
|
Katalysatorer |
|
Aluminiumrör & böjar |
|
Rostfria slangklämmor |
|
Silikonslang & böjar |
|
Diesel trimboxar |
|
- |
Rostfria flexrör |
- |
Rostfria V-band kit |
Snyggt glasräcke.Billigt i Göteborg (Mölndal).
Startsida Raka Rör rostfria avgassystem
Informationen här nedan om NSU är hämtad ur Wikipedia
NSU Motorenwerke AG, vanligen NSU, var en tysk cykel-, motorcykel, personbils- och motorcykeltillverkare. NSU grundades 1873 i Riedlingen av Christian Schmidt och Heinrich Stoll. 1880 flyttade företaget till Neckarsulm. 1886 började man tillverka cyklar och från 1901 motorcyklar. Namnet NSU kommer från staden Neckarsulm vars namn kommer från floderna Neckar och Sulm.
Historia
1873 - 1918
NSU grundades 1873 av Christian Schmidt och Heinrich Stoll i Riedlingen. Man började tillverka stickningsmaskiner och företaget hette Mechanische Werkstätte zur Herstellung von Strickmaschinen. 1880 beslöt man att flytta till Neckarsulm i närheten av Heilbronn. 1884 blev man ett aktiebolag under det nya namnet Neckarsulmer Strickmaschinen-Fabrik AG. 1886 började man tillverkar cyklar med modeller som Germania och Pfeil. 1892 slutade man tillverka stickningsmaskiner. 1897 antog man namnet Neckarsulmer Fahrradwerke AG och 1901 följde bredvid cykeltillverkningen även motorcykeltillverkning. 1904-1905 började man skriva NSU på motorcyklarna.
1906 började man utveckla bilar med den trehjuliga Sulmobil som start. 1913 antog man namnet Neckarsulmer Fahrzeugwerke AG och NSU blev företagets varumärke. Man tillverkade då 13 000 cyklar och 2500 motorcyklar. Man exporterade motorcyklar över hela världen.
1919 - 1945
1927 slogs NSU samman med Schebera AG i Berlin till NSU Vereinigte Fahrzeugwerke AG Neckarsulm.
NSU-Fiat skapades 1929 då Fiat tog över licenstillverkningen från NSU som hamnat i en ekonomisk kris. Fiat fortsatte tillverkningen i den från NSU övertagna fabriken i Heilbronn När NSU åter började tillverka personbilar bytte företaget namn till Neckar 1957.
Under andra världskriget tillverkade NSU modellen Kettenkrad (NSU HK101) för Wehrmacht med motorn tillverkad av Opel.
1945 stor NSU:s fabrik i Neckarsulm i ruiner.
1946 - 1968
1947 återupptogs motorcykelproduktionen av förkrigsmodellerna NSU Quick, NSU 125 ZDB och NSU 251 OSL. 1949 kom den första efterkrigsmodellen. 1955 tillverkade cirka 350 000 tåvhjulingar som exporterades till 90 länder. Företagets firade stora framgångar med den från Lambretta (Innocenti) på licens tillverkade NSU Lambretta.
På 50-talet skördade NSU stora framgångar på tävlingsbanorna med sina motorcyklar och flera hastighetsrekord slogs, några står sig faktisk än idag. 1955 Upphöde licensen från Lambretta på scootrar och NSU.s konstruktörer beslöt bygga en egen, Prima D, 147cc som presenterades 1956.
Denna utvecklades fort och snart presenterades både 150cc Prima III och 175cc PrimaV (Fünfstern). En fyrtakts scooter med Max- teknik, kallad Maxima, var produktionsklar i början på 60-talet men projektet skrotades då försäljningssiffrorna för scootrar dalade.
Man återupptog under 1950-talet personbilstillverkningen. Under efterkrigstiden kom klassiska småbilar som NSU Prinz och NSU TT. NSU TT firade framgångar inom racing.
I slutet av 1960-talet kom NSU med nya större modeller som den moderna NSU Ro 80 som var kulmen på företagets satsning på Wankelmotorer. Felix Wankel hade sedan börjat av 1950-talet lett utvecklingsarbetet med wankelmotorer vid NSU. Ro 80 mottog utmärkelsen Årets bil 1968.
Efter 1969
1969 köptes företaget upp av Volkswagen och införlivades i Audi och det nya företaget Audi NSU Auto Union AG. Detta förde också med sig att NSU-modellen K70 kort efter sin introduktion förvandlades till Volkswagen K 70. Bilar under namnet NSU fortsatte att tillverkas fram till 1977 då Ro 80-modellen slutade tillverkas och samtliga modeller fick heta Audi. Från 1985 heter företaget Audi AG. NSU:s fabriker finns kvar i Neckarsulm och tillverkar idag Audi-modeller.
NSU finns fortfarande kvar som företag och är idag ett dotterbolag till Audi med säte i Neckarsulm. Dagens NSU GmbH har hand om koncernens historiska arb
Språk
|
- |
- |
---|---|---|
Svenska |
rostfritt avgassystem (avgasrör) |
ljuddämpare |
Albanska |
pandryshkshëm marmitë |
skapamento |
Afrikaans |
vlekvrye staal uitlaatstelsel |
knaaldemper |
Arabiska |
الفولاذ المقاوم للصدأ العادم |
- |
Bulgariska |
неръждаема отработените |
Шумозаглушител |
Estniska |
roostevaba väljalaskesüsteem |
summuti |
Filippinska |
hindi kinakalawang na asero tambutso sistema |
silencer |
Finska |
ruostumaton pakoputkisto |
äänenvaimennin |
Franska |
d'échappement en acier inoxydable |
silencieux |
Grekiska |
ανοξείδωτο καυσαερίων |
Σιγαστήρας |
Hebreiska |
אלחלד פליטה |
משתיק קול |
Hindi |
Jang Rodhak Loha Dhavani Rodhak Yantra |
- |
Holländska |
roestvrij uitlaat |
geluiddemper |
Indonesiska |
stainless memperkurus |
alat peredam bunyi |
Isländska |
Ryðfrítt útblásturskerfi |
hljóðdeyfirinn |
Italienska |
di scarico inox |
silenziatore |
Japanska |
ステンレス排気 |
消音器 |
Katalanska |
d'escapament d'acer inoxidable |
silenciador |
Kinesiska |
不锈钢排气系统 |
消声器 |
Koreanska |
스테인레스 배기 |
소음기 |
Kroatiska |
nehrđajući ispušnih |
surdina |
Lettiska |
nerūsējošā izplūdes |
klusinātājs |
Litauiska |
nerūdijančio išmetamųjų |
duslintuvas |
Polska |
nierdzewnej spalin |
tłumik |
Portugisiska |
inoxidável escape |
silencioso |
Rumänska |
inoxidabil de evacuare |
ţeavă de eşapament |
Ryska |
нержавеющей выхлопной |
глушитель |
Serbiska |
нерђајући издувних |
сурдина |
Slovakiska |
nerezové výfukové |
tlmič |
Slovenska |
nerjavno izpušnih |
dušilec zvoka |
Spanska |
de escape de acero inoxidable |
silenciador |
Thailändska |
วิรัชตายอดตายอยาก |
ระงับเสียง |
Tjeckiska |
nerezové výfukové |
tlumič |
Turkiska |
paslanmaz egzos |
susturucu |
Ukrainska |
нержавіючої вихлопної |
глушник |
Ungerska |
rozsdamentes kipufogó |
hangtompító |
Vietnamesiska |
stainless exhaust |
silencer |
Bra NSU avgassystem i rostfritt är självklart det bästa alternativet!