Vi erbjuder inte längre färdigproducerade rostfria avgassystem till Rolls Royce. Alternativen som vi erbjuder är följande:
Startsida: Rostfria Avgassystem
Prislista rostfria avgassystem
Du finner andra avgassystems-relaterade bildelar hos A-Alt-Avgassystem t.ex. katalysator, flexrör, sportavgassystem, dieseltrimning
Rolls Royce (Ett M före priset innebär att monteringssats ingår!) | |||
Pris | Bilmodell | Art.nr.: | |
1 | 20 HP komplett | 1922-29 | |
2 | 20/25 tidig komplett | 1929-32 | |
3 | 20/25 GKT22- komplett | 1933-36 | |
4 | 25/30 komplett | 1936-38 | |
5 | Camargue komplett | 1979- | |
6 | Corniche/MPW tidig (not uprated engine) komplett | ||
7 | Corniche 1(uprated engine) komplett | 1965-77 | |
8 | Corniche komplett | 1977-79 | |
9 | Corniche komplett | 1979- | |
10 | Phantom 1 komplett | 1925-29 | |
11 | Phantom 1 Springfield komplett | 1926-31 | |
12 | Phantom 2 komplett | 1929-35 | |
13 | Phantom 3 komplett | 1935-39 | |
14 | Phantom 5 komplett | 1959-68 | |
15 | Phantom 6 komplett | 1968- | |
16 | Silver Cloud 1 komplett | 1955-59 | |
17 | Silver Cloud 2 komplett | 1959-62 | |
18 | Silver Cloud 3 komplett | 1962-66 | |
19 | Silver Dawn dubbelt komplett | 1949-55 | |
20 | Silver Dawn enkelt komplett | 1949-55 | |
21 | Silver Ghost 40/50 enk. fr rör komplett | 1909-25 | |
22 | Silver Ghost 40/50 dub. fr rör komplett | sep-07 | |
23 | Silver Ghost Springfield komplett | 1921-26 | |
24 | Silver Shadow 1 komplett | 1965-77 | |
25 | Silver Shadow 2 ch.nr 30001-37186 komplett | 1977-79 | |
26 | Silver Shadow 2 ch.nr 37187- komplett | 1979- | |
27 | Silver Spirit komplett | 1979- | |
28 | Silver Spur komplett | 1979- | |
29 | Silver Wraith komplett | ||
30 | Silver Wraith Elw 47 komplett | 1947-59 | |
31 | Sileer Wraith pre-war komplett | 1938-39 | |
32 | Silver Wraith 2, LWB ch.nr30001-37186 komplett | 1977- | |
33 | Silver Wraith 2, LWB ch nr37187- komplett |
Nedan finner du översättningar på orden rostfria avgassystem (avgasrör) och ljuddämpare. Om du vill så kan du söka på internet för att se om du kan finna något rostfritt avgassystem lika bra och billigt någon annanstans.
Rostfria avgassystem (avgasrör) |
Ljuddämpare |
---|---|
Stainless steel exhaust systems |
Silencer & muffler |
Rostfreie Abgasanlagen & Edelstahl Auspuffanlagen |
Abgasschalldämpfer |
Rustfrie udstødninger (udstødningssystem) |
Lyddæmper |
Rustfrie eksos system (eksosanlegg) |
Eksospotte |
(Längst ned på denna sida hittar du översättningar till fler språk!)
översikt skriven på följande språk
Engelska Stainless steel exhaust Stainless steel exhaust Rolls Royce - low price & high quality -
Tyska Edelstahl Auspuffanlage Edelstahl Auspuffanlage Rolls Royce - günstiger Preis & hohe Qualität -
Danska Rustfri udstødning Rustfri udstødning Rolls Royce - rimelig pris & høj kvalitet -
Norska Eksosanlegg i rustfritt stål Rustfritt eksosanlegg Rolls Royce - billig pris & høy kvalitet -
Raka Rör samarbetar nära med A-Alt -Avgassystem och du kan få produkter samskickade ifrån oss men glöm ej att nämna detta för båda företagen vid beställning! Raka Rör och A-Alt-Avgassystem erbjuder också följande produkter (se under respektive rubrik).
Raka Rör |
A-Alt-Avgassystem Tel. 031-27 25 25 |
---|---|
Sportavgassystem |
|
Katalysatorer |
|
Aluminiumrör & böjar |
|
Rostfria slangklämmor |
|
Silikonslang & böjar |
|
Diesel trimboxar |
|
- |
Rostfria flexrör |
- |
Rostfria V-band kit |
Snyggt glasräcke.Billigt i Göteborg (Mölndal).
Startsida Raka Rör rostfria avgassystem
Informationen här nedan om Rolls-Royce är hämtad ur Wikipedia
Rolls-Royce Motor Cars vanligen Rolls-Royce är en engelsk personbilstillverkare ägd av BMW. Rolls-Royce är mest känt som lyxbilstillverkare. Företaget grundades 4 maj 1904 av Charles Stewart Rolls och Frederick Henry Royce under namnet Rolls-Royce Limited. Idag heter biltillverkningen Rolls-Royce Motor Cars Limited.
Historia
Rolls-Royce Limited 1904 - 1971
Rolls-Royce grundades den 4 maj 1904 av Charles Stewart Rolls och Frederick Henry Royce under namnet Rolls-Royce Limited. Från början producerades enbart bilar, men från 1914 utökade man med flygplansmotorer och sedan även dieselmotorer, marinotorer och propellrar. Men det är bilarna man är mest känd för, trots att motortillverkningen alltid varit mer lönsam. Bilfabriken låg i engelska Derby och deras första modell hette 10hp som kom 1904. År 1906 kom modellen 40/50hp . Det var denna modell som etablerade Rolls-Royce som "världens bästa bil". Detta genom att man målmedvetet satsade på kvallité. Dessutom så genomfördes ett uppmärksammat uthållighetstest då bilen körde en mycket lång sträcka utan att gå sönder. När tillverkningen av 40/50hp lagts ner 1925 fick modellen smeknamnet Silver Ghost vilket är det namn modellen gått till historien. Samma år kom modellen Phantom I. De olika Phantommodellerna blev vid sidan av Silver Ghost några av märkets mest kända.
Åren 1921-1931 så hade man även en fabrik i Springfield, Massachusetts, USA för att kunna svara upp till den ökande efterfrågan. Samma år som man lade ner fabriken i USA så köpte man upp konkurrenten Bentley som just gått i konkurs.
Silver Shadow har produktionsrekordet.
Det var under 1920-talet som märket etablerade sig i Storbritannien och blev ett av världens mest prestigefyllda bilmärken. Rolls-Royce stod länge för den absoluta lyxen och bilarna tillverkades i små serier vilket var en av orsakerna till det höga priset och exklusiviteten. Fram till slutet av 1940-talet så levererades varje bil utan kaross, som fick besällas separat. Detta bidrog till märkets exklusivitet då de olika karosserna kunde skilja sig väldigt mycket åt.1949 så kom Silver Dawn som var den första Rolls-Royce som levererades med komplett kaross från fabrik, och från 1952 kunde bilen levereras med automatisk växellåda som köptes från General Motors.
1946 flyttades biltillverkningen från Derby till gamla flygmotorfabriken i Crewe. Här hade man tillverkat de berömda Merlinmotorerna som suttit i flera stridsflygpan under andra världskriget, bland annat Spitfire. Här tillverkades Rolls-Royce och Bentleybilar sida vid sida till hösten 2002 då Rolls-Roycetillverkningen lades ner och flyttades till den nya fabriken i Goodwood. Bentley tillverkas fortfarande i Crewefabriken, som på senare år moderniserats och byggts ut.
Rolls-Royce Silver Cloud introducerades 1955 som blev en stor framgång med 7451 tillverkade exemplar. Ännu större framgång blev Silver Shadow som mellan 1965 och 1980 kom att tillverkas i mer än 31 000 exemplar vilket gör den till den mest tillverkade Rolls-Roycemodellen hittills. Silver Shadow var även ett stort steg framåt rent tekniskt. Drivlinan hämtades från företrädaren Silver Cloud, men i övrigt var bilen nykonstruerad från grunden. För första gången använde man sig av självbärande kaross. Bilen hade skivbromsar och individuell hjulupphängning runt om. Fjädringen hade automatisk nivåreglering via ett hydraulsystem, tillverkat på licens från Citroën.
Rolls-Royce Motors 1973 - 2002
På grund av en felsatsning på flygmotorsidan så gick hela företaget i konkurs 1971, varpå företaget förstatligades. Efter rekonstruktionen skapades 1973 två skilda företag. Rolls-Royce plc fick ta hand om motortillverkningen och biltillverkningen (Rolls-Royce och Bentley tillsammans) hamnade i ett företag kallat Rolls-Royce Motors. Rolls-Royce Motors köptes upp av Vickers 1980. Samma år presenterades Silver Spirit som kom att utgöra stommen i modellprogrammet fram till 1998. Karossen var helt ny, annars övertogs det mesta av tekniken från föregångaren Silver Shadow, inklusive V8-motorn. Bilen hade automatisk nivåreglering, nu från Girling. Silver Spirit var den första Rolls, där maskoten Spirit of Ecstasy försvann ner i kylaren om någon försökte stjäla den.
Under 1994 inleddes ett tekniskt samarbete med BMW för att få hjälp att utveckla ett nytt modellprogram. 1998 presenterades Silver Seraph. Transmissionen kom från BMW:s 750-modell. Motorn var en V12:a med en överliggande kamaxel per cylinderbank, vilket gjorde Silver Seraph till den första tolvcylindriga Rollsen sedan Phantom III. Cylinderdiametern var 85 mm och slaglängden 79 mm, vilket ger en cylindervolym på 5379 cm©¯. Till denna var kopplad en 5-stegad automatlåda. Men under hela 1990-talet fick företaget allt större ekonomiska problem beroende på en ökande konkurrens på lyxbilsmarknaden och föråldrad teknik gentemot andra bilar i klassen, trots hjälp från BMW.
Försäljningen till BMW
1998 så bestämde sig Vickers för att sälja Rolls-Royce Motors. BMW verkade vara den självklara köparen eftersom de redan hade ett samarbete med Rolls-Royce och levererade sedan tidigare motorer och andra komponenter. Men deras bud på 340 miljoner pund överträffades av Volkswagen som bjöd 430 miljoner pund och fick köpa företaget. Dock ingick inte namnrättigheterna till namnet Rolls-Royce i köpet.
I detta skede beslutade Rolls-Royce plc sig för att sälja vissa varumärken (Rolls-Roycenamnet och logotypen) inte till Volkswagen utan till BMW, som man redan hade affärssamarbete med. Volkswagen hade köpt rättigheterna till kylarprydnaden Spirit of Ecstasy och den speciella kylargrillen, men saknade rättigheterna till namnet. BMW å sin sida saknade rättigheterna till kylarprydnaden och grillen. BMW hade betalat 40 miljoner pund för namnrättigheterna och logotypen vilket ansågs vara ett fynd av många bedömare då detta ansågs vara det värdefullaste i hela affären. VW hävdade efteråt att man ändå bara varit ute efter Bentley, som varit en del av Rolls-Royce sedan 1931.
...men det fick BMW!
BMW och VW ingick ett avtal som gick ut på att från 1998 till 31 december 2002 skulle BMW fortsätta leverera motorer och andra komponenter som förut, samtidigt som VW skulle få lov att använda Rolls-Roycenamnet och logotypen.
Från och med 1 januari 2003 fick endast BMW tillverka personbilar med namnet Rolls-Royce. VW å sin sida fortsatte att tillverka bilar med namnet Bentley. Rolls-Royce Motors bytte namn till Bentley Motors (redan vid VW:s köp 1998). Tillverkningen av Rolls-Roycebilar i Volkswagens regi upphörde 30 augusti 2002 och den sista Rolls-Royce-bilen som rullade av bandet från fabriken i Crewe var en Corniche. I fortsättningen kommer all tillverkning av Rolls-Roycebilar ske i den nya fabriken i Goodwood i Storbritannien .
Rolls-Royce Motor Cars 2003 - nutid
Direkt efter köpet av namnrättigheterna började BMW att bygga upp en ny organisation och i praktiken ett nytt företag. Ett konstruktionsteam bildades och bygget av den nya fabriken började planeras. Konstruktionsteamet inhystes i en nerlagd bank i centrala London. Den nya fabriken, där bilarna monteras och byggs efter gamla traditioner är ett föredöme både när det gäller arbetsmiljö och miljöhänsyn över huvud taget. På tomten har man planterat tusentals nya träd, och allt vatten renas och återvinns. Den första modellen fick det klassiska namnet Phantom och presenterades 3 januari 2003. Modellen finns i fyra utföranden,"vanliga" Phantom, Phantom EWB (Extended WheelBase), Phantom Drophead Coupé (cabriolet), och Phantom Coupé. I och med lanceringen av Phantom så har försäljningen tagit fart med 1010 tillverkade bilar under 2007, den högsta siffran på 17 år. Under 2008 så ökade siffran till 1212 exemplar.Under 2010 så kommer en ny modell något mindre och billigare än Phantom ut på marknaden.
Personbilsmodeller
* (1904-1906) 10hp
* (1905) 15hp
* (1905-1908) 20hp
* (1905-1906) 30hp
* (1905-1906) V8
* (1906-1925) 40/50hp Silver Ghost
* (1922-1929) 20hp
* (1925-1929) 40/50hp New Phantom
* (1929-1936) 20/25hp
* (1929-1935) 40/50hp Phantom II
* (1936-1938) 25/30hp
* (1936-1939) 40/50hp Phantom III
* (1938-1939) Wraith
* (1946-1959) Silver Wraith
* (1949-1955) Silver Dawn
* (1950-1956) Phantom IV
* (1955-1959) Silver Cloud I
* (1959-1964) Silver Cloud II
* (1959-1968) Phantom V
* (1962-1966) Silver Cloud III
* (1965-1977) Silver Shadow I
* (1968-1991) Phantom VI
* (1971-1995) Corniche
* (1975-1986) Camargue
* (1977-1980) Silver Shadow II
* (1977-1980) Silver Wraith II
* (1980-1996) Silver Spirit
* (1981-1994) Silver Spur
* (1998-2002) Silver Seraph
* (2000-2002) Corniche
* (2003 - ) Phantom
* (2007 - ) Phantom Drophead Coupé
* (2008 - ) Phantom Coupé
Språk
|
- |
- |
---|---|---|
Svenska |
rostfritt avgassystem (avgasrör) |
ljuddämpare |
Albanska |
pandryshkshëm marmitë |
skapamento |
Afrikaans |
vlekvrye staal uitlaatstelsel |
knaaldemper |
Arabiska |
الفولاذ المقاوم للصدأ العادم |
- |
Bulgariska |
неръждаема отработените |
Шумозаглушител |
Estniska |
roostevaba väljalaskesüsteem |
summuti |
Filippinska |
hindi kinakalawang na asero tambutso sistema |
silencer |
Finska |
ruostumaton pakoputkisto |
äänenvaimennin |
Franska |
d'échappement en acier inoxydable |
silencieux |
Grekiska |
ανοξείδωτο καυσαερίων |
Σιγαστήρας |
Hebreiska |
אלחלד פליטה |
משתיק קול |
Hindi |
Jang Rodhak Loha Dhavani Rodhak Yantra |
- |
Holländska |
roestvrij uitlaat |
geluiddemper |
Indonesiska |
stainless memperkurus |
alat peredam bunyi |
Isländska |
Ryðfrítt útblásturskerfi |
hljóðdeyfirinn |
Italienska |
di scarico inox |
silenziatore |
Japanska |
ステンレス排気 |
消音器 |
Katalanska |
d'escapament d'acer inoxidable |
silenciador |
Kinesiska |
不锈钢排气系统 |
消声器 |
Koreanska |
스테인레스 배기 |
소음기 |
Kroatiska |
nehrđajući ispušnih |
surdina |
Lettiska |
nerūsējošā izplūdes |
klusinātājs |
Litauiska |
nerūdijančio išmetamųjų |
duslintuvas |
Polska |
nierdzewnej spalin |
tłumik |
Portugisiska |
inoxidável escape |
silencioso |
Rumänska |
inoxidabil de evacuare |
ţeavă de eşapament |
Ryska |
нержавеющей выхлопной |
глушитель |
Serbiska |
нерђајући издувних |
сурдина |
Slovakiska |
nerezové výfukové |
tlmič |
Slovenska |
nerjavno izpušnih |
dušilec zvoka |
Spanska |
de escape de acero inoxidable |
silenciador |
Thailändska |
วิรัชตายอดตายอยาก |
ระงับเสียง |
Tjeckiska |
nerezové výfukové |
tlumič |
Turkiska |
paslanmaz egzos |
susturucu |
Ukrainska |
нержавіючої вихлопної |
глушник |
Ungerska |
rozsdamentes kipufogó |
hangtompító |
Vietnamesiska |
stainless exhaust |
silencer |
Bra Rolls-Royce avgassystem i rostfritt är självklart det bästa alternativet!