Saab 9-3 1.8 Turbo 150 Hk. Kombi. Årsmod. 3/05-
Saab 9-3 1.8 Turbo 150 Hk. Sedan. Årsmod. 1/04-
Saab 9-3 2.0 Turbo 175 Hk. Kombi. Årsmod. 3/05-
Saab 9-3 2.0 Turbo 175 Hk. Sedan. Årsmod. 1/04-
Länk till prislista Rostfria avgassystem SAAB
Flexrör till SAAB 9-3 turbo hittar du under art.nr. XSAB19C
Bra SAAB 9/3 turbo katalysator till billigt pris finner du hos
A-Alt-Avgassystem tel. 031- 27 25 25
Länk: SAAB katalysatorer
Nedan finner du översättningar på orden rostfria avgassystem (avgasrör) och ljuddämpare. Om du vill så kan du söka på internet för att se om du kan finna något rostfritt avgassystem lika bra och billigt någon annanstans.
Rostfria avgassystem (avgasrör) | Ljuddämpare |
---|---|
Stainless steel exhaust systems |
Silencer & muffler |
Rostfreie Abgasanlagen & Edelstahl Auspuffanlagen |
Abgasschalldämpfer |
Rustfrie udstødninger (udstødningssystem) |
Lyddæmper |
Rustfrie eksos system (eksosanlegg) |
Eksospotte |
översikt skriven på följande språk
Engelska Stainless steel exhaust SAAB 9-3T Stainless steel exhaust SAAB 9-3 turbo- low price & high quality -
Tyska Edelstahl Auspuffanlage SAAB 9-3T Edelstahl Auspuffanlage SAAB 9-3 turbo- günstiger Preis & hohe Qualität -
Danska Rustfri udstødning SAAB 9-3T Rustfri udstødning SAAB 9-3 turbo- rimelig pris & høj kvalitet -
Norska Eksosanlegg i rustfritt stål SAAB 9-3T Rustfritt eksosanlegg SAAB 9-3 turbo- billig pris & høy kvalitet -
Raka Rör samarbetar nära med A-Alt -Avgassystem och du kan få produkter samskickade ifrån oss men glöm ej att nämna detta för båda företagen vid beställning! Raka Rör och A-Alt-Avgassystem erbjuder också följande produkter (se under respektive rubrik).
Raka Rör |
A-Alt-Avgassystem Tel. 031-27 25 25 |
---|---|
Sportavgassystem SAAB |
|
Katalysatorer |
|
Aluminiumrör & böjar |
|
Rostfria slangklämmor |
|
Silikonslang & böjar |
|
Diesel trimboxar |
|
Rostfria flexrör |
|
Rostfria V-band kit |
Snygga rostfria räcken och glasräcken till låga priser!
Startsida Raka Rör rostfria avgassystem
Informationen här nedan om Saab 9-3 turbo är hämtade ur Wikipedia
Saab 9-3 Generation 2 (2003-2011, 2013-)
Saab 9-3 ersattes 2002, med modellår 2003 av en helt ny 9-3. Saab övergav till en vissas besvikelse den gamla idén om combi coupén till förmån för en sedankaross som man kallade SportSedan förkortat SS. Bilen mottogs med positiv kritik för sina goda köregenskaper. Nya motoralternativ tillkom, både med och utan turbo, ett resultat av GM:s önskan att bland annat reducera antalet grundmotorer deras olika bilmärken använder. Därför finns Saab 9-3 med två "globala" bensinmotorer, en fyrcylindrig rak motor och en sexcylindrig V-motor. Dessa motorer kallas globalt Ecotec samt HFV6 (High Feature V6) och är samutvecklade av General Motors Powertrain i USA, Tyskland och Sverige med hjälp från Lotus Engineering och Ricardo i Detroit, USA. Monteringen av dessa motorer för 9-3 sker inte i Sverige utan i Opels motorfabrik i Kaiserslautern respektive Holdens motorfabrik i Port Melbourne, Australien, med delar levererade från flera länder. General Motors Powertrain i Södertälje hade ansvaret för att anpassa motorerna för överladdning, det vill säga kompressorladdning med bland annat turbo som Saab använder. Den minsta bensinmotorn med 1,8 l volym utan turbo var hämtad direkt från Opel, och såldes i en billigare instegsmodell. Dieselmotorerna kommer från Fiat. Denna modell blev också med vissa små förändringar tillverkad vid samma fabrik under namnet Cadillac BLS. Det var en lite lyxigare bil än 9-3, men i grunden var modellerna helt identiska. Anledningen till att BLS började tillverkas i Trollhättan var att GM ville utnyttja kapaciteten bättre i den svenska fabriken och att man ville få igång försäljningen av bilmärket Cadillac i Europa.
Mer information om SAAB 9-3 turbo hittar man på Wikipedia