Bilden nedan visar vad som ingår i leveransen vid köp av rostfritt avgassystem Saab 900 4/5-drs 1981-1985. Standard monteringssats ingår (normalt ej rostfria detaljer). Rostfria klammer kan köpas till.
Länk till prislistan Rostfria avgassystem Saab
Rostfritt avgassystem Saab 900 4/5-dörrars 1981-1985 komplett
Nedan finner du översättningar på orden rostfria avgassystem (avgasrör) och ljuddämpare. Om du vill så kan du söka på internet för att se om du kan finna något rostfritt avgassystem lika bra och billigt någon annanstans.
Rostfria avgassystem (avgasrör) | Ljuddämpare |
---|---|
Stainless steel exhaust systems |
Silencer & muffler |
Rostfreie Abgasanlagen & Edelstahl Auspuffanlagen |
Abgasschalldämpfer |
Rustfrie udstødninger (udstødningssystem) |
Lyddæmper |
Rustfrie eksos system (eksosanlegg) |
Eksospotte |
översikt skriven på följande språk
Engelska Stainless steel exhaust SAAB 900 Stainless steel exhaust SAAB 900 - low price & high quality -
Tyska
Edelstahl Auspuffanlage SAAB 900 Edelstahl Auspuffanlage SAAB 900 - günstiger Preis & hohe Qualität -
Danska Rustfri udstødning SAAB 900 Rustfri udstødning SAAB 900 - rimelig pris & høj kvalitet -
Norska
Eksosanlegg i rustfritt stål SAAB 900 Rustfritt eksosanlegg SAAB 900 - billig pris & høy kvalitet -
Raka Rör samarbetar nära med A-Alt -Avgassystem och du kan få produkter samskickade ifrån oss men glöm ej att nämna detta för båda företagen vid beställning! Raka Rör och A-Alt-Avgassystem erbjuder också följande produkter (se under respektive rubrik).
Raka Rör |
A-Alt-Avgassystem Tel. 031-27 25 25 |
---|---|
Sportavgassystem SAAB |
|
Katalysatorer |
|
Aluminiumrör & böjar |
|
Rostfria slangklämmor |
|
Silikonslang & böjar |
|
Diesel trimboxar |
|
- |
Rostfria flexrör |
- |
Rostfria V-band kit |
Snygga rostfria räcken och glasräcken till låga priser!
Startsida Raka Rör rostfria avgassystem
Informationen här nedan om SAAB 900 är hämtad ur Wikipedia
1981. APC-systemet infördes på 1982 års modeller av 900 Turbo, centrallås blev standard på GLE och Turbo, vidvinkelbackspegel infördes på samtliga modeller och nya stålfälgar med andra navkapslar infördes på alla modeller utom Turbo. även den förlängda CD-modellen fanns nu i modellprogrammet.
1982. Inför 1983 års modell infördes asbestfria bromsar och bromsbelägg. En ny mittkonsol infördes på GLE och EMS, stötfångarna fick en bredare dekorband, varvräknare med ekonomimarkering blev standardutrustning på alla 5-växlade bilar och dimbakljus infördes. Turbobilarna kunde från och med 1983 års modell fås med ett lyxutrustningspaket som bland annat innehöll elmanövrerat soltak, läderklädsel och tvåtonslack. EMS-modellen fick en ansiktslyftning med nya lättmetallfälgar, frontspoiler, taklucka och sportratt. EMS fanns endast i silvermetallic. Under våren 1983 lanserades en ny modell, nämligen SAAB 900 GLi med 5D-kaross. Bilen var utrustad med insprutningsmotorn med effekten 118hk DIN.
1983. årsmodell 1984 visades hösten 1983. Bilarna hade en ny front samt nya anslutningar mellan stötfångare och sidolister. EMS och Turbo med CombiCoupe-kaross fick en svart bakstam mellan baklyktorna, GLi modellerna ersatte GLs-modellerna, EMS och Turbo fick ny treekrad ratt, och ett nytt tvådörrarsalternativ visades tillsammans med designstudien av en cabriolet i samband med Frankfurts bilsalong hösten 1983. Tvådörrarsalternativet fanns på marknaden från och med januari 1984, först endast som GLi-modell. Bilarna med två dörrar tillverkades endast i Finland. EMS-modellen fick även en ändrad utväxling på växellådan för att få förbättrade prestanda. Saabs 16-ventilsmotor fanns på marknaden från och med januari 1984.
1984. Nya modellbeteckningar införs på årsmodell 1985. Modellprogramet består av 900c (100 hk DIN), 900i (118 hk DIN), 900 Turbo (145 hk DIN), 900 Turbo 16 (175 hk DIN) dels SAAB 900 Turbo 16 Aero samt SAAB 900 CD. Nya aluminiumhjul införs på Turbo & nya plåtfälgar samt hjulsidor på 900c & 900i, Turbobilarna får kromad grill, ett utrustningpaket införs till 900i med bl.a. aluminiumfälgar, spoiler fram (även bak på 2D-modellen), tonade rutor, lyxigare klädsel med nackstöd bak samt svart rutdekor.
1985. Intercooler på Turbo 8V (155 hk DIN) införs fr.o.m årsmodell 1986, ny klädsel på alla 900i samt sidoblinkers på framskärmarnas bakkant. I USA kunde man nu köpa en SAAB 900i 16 (125 hk DIN). SAAB 900 Turbo 16 Cabriolet började att produceras i januari 1986. SAAB 900 Turbo/8v finns även i ett 2 dörrars alternativ fr.o.m. årsmodell 1986. Bilarna får SAAB Scanias nya koncernsymbol på motorhuven, bakluckan samt på ratten.
Mer information om Saab 900 på Wikipedia
Du bör alltid jämföra pris och kvalitet när du köper avgassystem! Resultatet blir oftast att avgassystemet blir bäst & billigast att sända efter. Börja undersöka i närområdet som i exemplet nedan men glöm inte av att jämföra med rostfria avgassystem du finner på internet. Varför erbjuder inte originaltillverkarna lika bra och billiga avgassystem/ljuddämpare till SAAB i Östergötland? T.ex. Finspång, Borensberg, Motala, Linköping, Norrköping, Skärblacka, Norsholm, Söderköping, Åtvidaberg eller Valdemarsvik.
Ytterligare information om Saab 900 och 9/3 avgassystem finner du på Saab sidorna nedan.
Rostfritt avgassystem Saab 900 2.0 1987-1993
Rostfritt avgassystem Saab 900 2.1 1990-1993
Rostfritt avgassystem Saab 900 och 9/3 1994-2000
Rostfritt avgassystem Saab 900 V6 1994-1997
Rostfritt avgassystem Saab 900 Turbo och 9/3 Turbo 1994-2003
Rostfritt flexrör Saab 900 och Saab 9/3 + turbomodeller
Rostfritt avgassystem Saab 900 komplett 1979-1981