Bilden visar vad som ingår när du köper ett rostfritt avgassystem från katalysatorn och bakåt till Saab 900 eller Saab 9-3 2.0 eller 2.3i utan turbo( flexröret på bilden kan köpas till separat). Monteringssats ingår med standarddetaljer (normalt inte rostfria delar).
Länk till prislista Rostfria avgassystem SAAB
Bra SAAB 900 och 9/3 katalysator till billigt pris finner du hos
A-Alt-Avgassystem tel. 031- 27 25 25
Länk: SAAB katalysatorer
Nedan finner du översättningar på orden rostfria avgassystem (avgasrör) och ljuddämpare. Om du vill så kan du söka på internet för att se om du kan finna något rostfritt avgassystem lika bra och billigt någon annanstans.
Rostfria avgassystem (avgasrör) | Ljuddämpare |
---|---|
Stainless steel exhaust systems |
Silencer & muffler |
Rostfreie Abgasanlagen & Edelstahl Auspuffanlagen |
Abgasschalldämpfer |
Rustfrie udstødninger (udstødningssystem) |
Lyddæmper |
Rustfrie eksos system (eksosanlegg) |
Eksospotte |
översikt skriven på följande språk
Engelska Stainless steel exhaust SAAB 900/9-3 Stainless steel exhaust SAAB 900/9-3 - low price & high quality -
Tyska
Edelstahl Auspuffanlage SAAB 900/9-3 Edelstahl Auspuffanlage SAAB 900/9-3 - günstiger Preis & hohe Qualität -
Danska Rustfri udstødning SAAB 900/9-3 Rustfri udstødning SAAB 900/9-3 - rimelig pris & høj kvalitet -
Norska
Eksosanlegg i rustfritt stål SAAB 900/9-3 Rustfritt eksosanlegg SAAB 900/9-3 - billig pris & høy kvalitet -
Raka Rör samarbetar nära med A-Alt -Avgassystem och du kan få produkter samskickade ifrån oss men glöm ej att nämna detta för båda företagen vid beställning! Raka Rör och A-Alt-Avgassystem erbjuder också följande produkter (se under respektive rubrik).
Raka Rör |
A-Alt-Avgassystem Tel. 031-27 25 25 |
---|---|
Sportavgassystem SAAB |
|
Katalysatorer |
|
Aluminiumrör & böjar |
|
Rostfria slangklämmor |
|
Silikonslang & böjar |
|
Diesel trimboxar |
|
- |
Rostfria flexrör |
- |
Rostfria V-band kit |
Snygga rostfria räcken och glasräcken till låga priser!
Startsida Raka Rör rostfria avgassystem
Informationen här nedan om Saab 900 är hämtad ur Wikipedia
Saab kunde under ägaren General Motors utveckla en helt ny modell som såldes under samma namn, Saab 900, 1993-1998 men som ofta betecknas som NG, New Generation. Den skiljer sig mycket från den första Saab 900-generationen men har kvar flera gamla Saab-attribut i designen. Denna andra generationens SAAB 900 genomgick sedan några mindre modifikationer och fick, i linje med den 1997 introducerade SAAB 9-5, namnet SAAB 9-3 under modellåret 1998. Saab 900 har flera gemensamma komponenter med Opel Vectra, generation 1.
För första gången i en SAAB, kunde en kunderna erbjudas en V6-motor, på 2,5 liter och 170 hk. Tyvärr förvärrade denna motor understyrningsproblemen hos SAAB 900. Modellen fick också kritik för dåliga utrymmen i baksätet. De positiva omdömena gällde det stora bagageutrymmet och riktningsstabiliteten. De övriga motorerna var samma 4-cylindriga som i SAAB 9000.
Modellen fick medelmåttiga resultat i krocktesten EuroNcap, men bedöms som marginellt säkrare än medelbilen av försäkringsbolaget Folksam som gör egen ranking baserad på verkliga olyckor. Efterföljaren SAAB 9-3 anses av dem båda som en betydligt säkrare bil än 900an, trots att det bara är en vidareutvecklad variant av samma grundkonstruktion.
Vid introduktionen hade man stora problem med så kallade barnsjukdomar, d.v.s. produktionsfel i början av serietillverkningen som visar sig hos bilar av den första årsmodellen. Detta förklaras ibland med att Saabs konstruktörer inte fann någon glädje i projektet, eftersom de påtvingats en halvfärdig GM-produkt att utveckla till en Saab. De hade hellre utvecklat en SAAB helt från grunden, menar man. En troligare anledning till problemen är projektets snäva tidsramar. Bilen skulle emellertid visa sig vara mycket uthållig, genom dess uthållighet i Talladega Challange, då sex Saab 900 körde 100 000 miles i sträck med en medelhastighet av 226,450 kilometer i timmen. Den andra generationens SAAB 900 fanns som tre- och femdörrars halvkombi samt som cabriolet.
I Tyskland tillverkades en speciell modell av 900:an kallad Saab 900R som endast gjordes i 200 exemplar och endast i Coupé-utförande av årsmodell 1996. Det som skiljde R-versionen från originalbilen var att den hade en speciell metallic-lack från Opel (svart med guldpearl), Recaro skinnstolar, instrumentpanel i fejkat kolfiber, sänkt 30 mm med hårdare fjädrar och andra dämpare, 17-tums ATS Star-fälgar med däck i dimensionerna 245/35, sista ljuddämparen på avgassystemet var i rostfritt stål och slutröret var 2,5tum stort, Talladega-läppen (som för övrigt kom på R-versionen innan den kom på Talladegan) och stora turbovingen. Bilens motor förblev dock helt original.
Mer information om Saab 900 på Wikipedia
Du bör alltid jämföra pris och kvalitet när du köper avgassystem! Resultatet blir oftast att avgassystemet blir bäst & billigast att sända efter. Börja undersöka i närområdet som i exemplet nedan men glöm inte av att jämföra med rostfria avgassystem du finner på internet. Går det att med klubbrabatt att få lika bra och billiga avgassystem/ljuddämpare till SAAB i Närke och Västmanland? T.ex. Örebro, Odensbacken, Kumla, Hallsberg, Askersund, Vintrosa, Sänna, Kopparberg, Nora, Lindesberg, Fagersta, Norberg, Sala, Västerås, Köping eller Arboga.
Ytterligare information om Saab 900 och 9/3 avgassystem finner du på Saab sidorna nedan.
Rostfritt avgassystem Saab 900 2.0 1987-1993
Rostfritt avgassystem Saab 900 2.1 1990-1993
Rostfritt avgassystem Saab 900 V6 1994-1997
Rostfritt avgassystem Saab 900 Turbo och 9/3 Turbo 1994-2003
Rostfritt flexrör Saab 900 och Saab 9/3 + turbomodeller
Rostfritt avgassystem Saab 900 komplett 1979-1981
Rostfritt avgassystem Saab 900 komplett 4-5 drs 1981-1985