Bilden visar vad som ingår i leveransen vid köp av rostfri slutljuddämpare med slutrör till Volvo 240 Turbo (1981-) på fordon utan katalysator.
Länk till prislistan Rostfria avgassystem Volvo
Nedan finner du översättningar på orden rostfria avgassystem (avgasrör) och ljuddämpare. Om du vill så kan du söka på internet för att se om du kan finna något rostfritt avgassystem lika bra och billigt någon annanstans.
Rostfria avgassystem (avgasrör) | Ljuddämpare |
---|---|
Stainless steel exhaust systems |
Silencer & muffler |
Rostfreie Abgasanlagen & Edelstahl Auspuffanlagen |
Abgasschalldämpfer |
Rustfrie udstødninger (udstødningssystem) |
Lyddæmper |
Rustfrie eksos system (eksosanlegg) |
Eksospotte |
översikt skriven på följande språk
Engelska Stainless steel exhaust Volvo 240 Turbo Stainless steel exhaust Volvo 240 Turbo - low price & high quality -
Tyska
Edelstahl Auspuffanlage Volvo 240 Turbo Edelstahl Auspuffanlage Volvo 240 Turbo - günstiger Preis & hohe Qualität -
Danska Rustfri udstødning Volvo 240 Turbo Rustfri udstødning Volvo 240 Turbo - rimelig pris & høj kvalitet -
Norska
Eksosanlegg i rustfritt stål Volvo 240 Turbo Rustfritt eksosanlegg Volvo 240 Turbo - billig pris & høy kvalitet -
Raka Rör samarbetar nära med A-Alt-Avgassystem och du kan få produkter samskickade ifrån oss men glöm ej att nämna detta för båda företagen vid beställning! Raka Rör och A-Alt-Avgassystem erbjuder också följande produkter (se under respektive rubrik).
Raka Rör |
A-Alt-Avgassystem Tel. 031-27 25 25 |
---|---|
Sportavgassystem Volvo |
|
Katalysatorer |
|
Aluminiumrör & böjar |
|
Rostfria slangklämmor |
|
Silikonslang & böjar |
|
Diesel trimboxar |
|
- |
Rostfria flexrör |
- |
Rostfria V-band kit |
Snygga rostfria räcken och glasräcken till låga priser!
Startsida Raka Rör rostfria avgassystem
Informationen här nedan om Volvo 240 Turbo är hämtad ur Wikipedia
Från början av modellserien var 244 GL den motorstarkaste varianten, med bränsleinsprutning på B21-motorn. Senare kom 242 GT, följd av GLE och GLT-modellerna som hade B23-motorn och även den sexcylindriga B27 från 260-serien. Framgångarna för Saab 900 Turbo gjorde att även Volvo kände sig manade att ta fram en turboladdad version. Svaret blev 244 Turbo, som kom 1981, med en 155 hk stark B21-motor. Någon B23 med turbo kom aldrig att lanseras i 240-serien, utan fick vänta till 740/760-modellen.
240-modellen stod på topp 1984 då den svenska marknaden erbjöds ett utbud som sträckte sig från snikvarianten L via DL, GL och GLE/GLT till Turbo. Modellerna L, DL och GL hade förgasarmotorer med manuell choke, vilket gjorde att kallstarter krävde ett tränat handlag för att inte sluta med tjuvstopp eller sura tändstift. GLT, GLE, och Turbo var försedda med bränsleinsprutning. Bensinmotorerna var av Volvos egen tillverkning med block i gjutjärn och topplock i lättmetall med enkel överliggande kamaxel. Dieselmotorerna, som tillverkades av VAG, var antingen 4- eller 6-cylindriga.
Mer information om Volvo 240 Turbo på Wikipedia
Du bör alltid jämföra pris och kvalitet när du köper avgassystem.
Resultatet blir oftast att avgassystemet blir bäst & billigast att sända efter. Börja undersöka i närområdet som i exemplet nedan men glöm inte att jämföra med avgassystem du finner på internet.
Är det möjligt att finna lika bra och billiga avgassystem/ljuddämpare till Volvo 240 i Skåne? t.ex Båstad, Höganäs, Ängelholm, Helsingborg, Landskrona, Malmö, Lund, Hässleholm, Kristianstad, Ystad, Trelleborg, Åhus, Sjöbo eller Simrishamn.
Ytterligare information om Volvo 240 avgassystem finner du på Volvo 240 sidorna nedan.
Rostfritt avgassystem Volvo 240 bakom katalysator
Rostfritt avgassystem Volvo 240 komplett