Bilden visar vad som ingår i leveransen vid köp av rostfritt avgassystem Volvo 760 B28E-motor utan främre rör. Standard monteringssats ingår (normalt inga rostfria detaljer). Rostfria klammer kan köpas till.
Länk till prislistan Rostfria avgassystem Volvo
Länk: Rostfria Sportavgassystem Volvo
Nedan finner du översättningar på orden rostfria avgassystem (avgasrör) och ljuddämpare. Om du vill så kan du söka på internet för att se om du kan finna något rostfritt avgassystem lika bra och billigt någon annanstans.
Rostfria avgassystem (avgasrör) | Ljuddämpare |
---|---|
Stainless steel exhaust systems |
Silencer & muffler |
Rostfreie Abgasanlagen & Edelstahl Auspuffanlagen |
Abgasschalldämpfer |
Rustfrie udstødninger (udstødningssystem) |
Lyddæmper |
Rustfrie eksos system (eksosanlegg) |
Eksospotte |
översikt skriven på följande språk
Engelska Stainless steel exhaust Volvo 760 Stainless steel exhaust Volvo 760 - low price & high quality -
Tyska
Edelstahl Auspuffanlage Volvo 760 Edelstahl Auspuffanlage Volvo 760 - günstiger Preis & hohe Qualität -
Danska Rustfri udstødning Volvo 760 Rustfri udstødning Volvo 760 - rimelig pris & høj kvalitet -
Norska
Eksosanlegg i rustfritt stål Volvo 760 Rustfritt eksosanlegg Volvo 760 - billig pris & høy kvalitet -
Raka Rör samarbetar nära med A-Alt -Avgassystem och du kan få produkter samskickade ifrån oss men glöm ej att nämna detta för båda företagen vid beställning! Raka Rör och A-Alt-Avgassystem erbjuder också följande produkter (se under respektive rubrik).
Raka Rör |
A-Alt-Avgassystem Tel. 031-27 25 25 |
---|---|
Sportavgassystem Volvo |
|
Katalysatorer |
|
Aluminiumrör & böjar |
|
Rostfria slangklämmor |
|
Silikonslang & böjar |
|
Diesel trimboxar |
|
- |
Rostfria flexrör |
- |
Rostfria V-band kit |
Snygga rostfria räcken och glasräcken till låga priser!
Startsida Raka Rör rostfria avgassystem
Informationen här nedan om Volvo 760 är hämtad från Wikipedia
Volvo 760, svensk personbil i lyxbilsklassen, tillverkad av Volvo i fabriken Volvoverken i Kalmar och lanserades i Maj 1982.
Volvo 760 var den första helt nya Volvobilen på många år och hade stora förväntningar på sig när den introducerades 1982. Volvo hade då under flera år litat till Volvo 240 och 340/360-modellerna. Drivlinan är snarlik Volvo 240 och 260-serien men karossen och chassiet var helt nya och rostskyddet markant förbättrat vilket gjort att det kommer att finnas många exemplar kvar i framtiden. 760-serien lade grunden till ett nytt och modernt modellprogram inför 1980-talet och 1984 kom den enklare och billigare systermodellen Volvo 740, vilken blev volymbilen. Volvo 740 tillverkades till tidigt 1992 och Volvo 760 till 27 juni 1990 då den efterträddes av Volvo 960. 1985 kompletterades sedanmodellen med en kombiversion, tidvis benämnd 765.
Standardmotorn i 760 var V6-motorn, PRV-motorn, som utvecklats tillsammans med Renault och Peugeot, som använde den i sina R30 respektive 604 (även 505). Denna motor tål inte vanskötsel / kokning på samma sätt som de 4-cylindriga motorerna, många bilar har under åren blivit ombyggda till dessa. Andra motorer i 760 var en 4-cylindrig 2,3-liters turbobensinare, och en sexcylindrig turbodiesel från VAG, bensinturbomodellen utrustades med manuell växellåda. Automatväxellådorna i 760-serien är avsevärt mindre energikrävande än de som satt i 260-serien, med lägre bränsleförbrukning som följd. Den första Volvo 760 GLE (V6) 1982 fanns att få med manuell växellåda (M46), från och med 1983 års modell var dock automat det enda alternativet. Turbodieselmodellen var länge utsedd Europas snabbaste dieselpersonbil med en accelerationstid 0-100 på bara 11 sekunder, vilked med dåtidens mått närmast var revolutionerande jämfört med många andra tröga dieslar.
Volvo 760 följer den traditionella, kantiga, Volvodesignen, men hade ritats något försiktigare för att inte bli för dyr som tjänstebil och blev tidvis kallad "Sossecontainer". Den hade ändå ett betydligt modernare utseende än 240-serien när den lanserades, designen är tydligt inspirerad utav Amerikanska bilar såsom Chevrolet Caprice och Cadillac Fleetwood av samma årsmodeller. Modellår 1988 fick Volvo 760 ett ansiktslyft med en ny front och interiör. Den största nyheten var dock den delade bakaxeln "Multilink" som bara erbjöds till sedanmodellen. Större 80-literstank samt förbättringar av motor och insprutningssystem var också nyheter på årsmodell 88. 1990 ersattes 760-serien av 960-serien, som var en vidareutveckling av 760-serien. Volvo 960 vidareutvecklades i sin tur till Volvo S90 som tillverkades fram till 1998. En Volvo 760 ny kostade ca 100 000 kr 1984.
Volvo 760 Executive är en förlängd Volvo 760 GLE. Bilen är 16 cm längre än originalversionen. Dessa bilar byggdes hos Yngve Nilssons Karosseri AB i Laholm. Färdiga bilar skeppades från Kalmarfabriken till Laholm där de kapades och förlängdes. Idag är det Volvo S80 som tjänstgör som Volvos flaggskepp i lyxbilsklassen.
Mer information om Volvo 760 på Wikipedia
Du bör alltid jämföra pris och kvalitet när du köper avgassystem. Resultatet blir oftast att avgassystemet blir bäst & billigast att sända efter.
Börja undersöka i närområdet som i exemplet nedan men glöm inte att jämföra med avgassystem du finner på internet.
Varför inte hämta avgassystemet eller ljuddämparna till Volvo 760 och spara in frakten.Borde vara möjligt för de som bor i Västergötland?
t.ex Alingsås, Lerum, Borås, Falköping, Lidköping, Vänersborg, Trollhättan, Vänersborg, Mariestad, Skara, Hjo,Karlsborg, Tidaholm, Ulricehamn, Skövde, Götene och Tibro.
Ytterligare information om Volvo 740 avgassystem finner du på Volvo 740 sidorna nedan.
Rostfritt avgassystem Volvo 740 1987
Rostfritt avgassystem Volvo 740 1988-1992
Rostfritt avgassystem Volvo 740 framrör
Rostfritt avgassystem Volvo 760 och Volvo 780 multilink
Rostfritt avgassystem Volvo 760
Rostfritt avgassystem Volvo 740 Turbo
Rostfritt avgassystem Volvo 740 1987 utan främre rör
Rostfritt avgassystem Volvo 740 1988-1992 utan främre rör
Rostfritt avgassystem Volvo 740 GLT 16V